Skal bidra med å digitalisere eiendomssektoren i Europa

Catella er et av Europas største selskap innen eiendomsrådgivning. Nå har de valgt Sopra Steria som partner for å gjennomføre sin digitale transformasjon.

Odd Inge Bjørdal, leder for digitale plattformtjenester i Sopra Steria Skandinavia. Foto: Sopra Steria

Avtalen er en flerårig avtale, hvor målet er å effektivisere Catellas IT-virksomhet i 12 land og 24 byer i Europa. Det skal gjøres ved hjelp av topp moderne skyinfrastruktur, teknologi og strategisk kompetanse innen cybersikkerhet og compliance.

Selskapet forventer at 80 % av de ansatte skal ta i bruk nye moderne verktøy og arbeidsmetoder på bare fire måneder, ved å bruke tjenestene til Sopra Steria.

– Målet vårt er å posisjonere Catella som en digital leder i eiendomssektoren. Sopra Steria gjør det mulig for oss å raskt frigjøre ressurser fra rutinemessige data- og IT-oppgaver slik at vi kan fokusere på innovasjon og forretningsvekst, sier Martin Johanson, CIO og Chief AI Officer i Catella.

Johanson forteller at transformasjonen ikke bare handler om teknologiske oppgraderinger.

– Det handler om å gi teamene våre verktøyene for å utnytte hverandres styrker og vår kollektive intelligens for å ta smartere, datadrevne beslutninger og levere enda mer verdi til våre interessenter. Ved å sette data og kunstig intelligens i sentrum for virksomheten vår, kan vi skape overlegen verdi samtidig som vi styrker vår konkurransekraft, sier Johanson.

Effektiv overgang til digitale løsninger

Sopra Steria ble valgt som samarbeidspartner, fordi selskapet har kompetanse til å dekke alle de Europeiske markedene til Catella og derfor sikre en effektiv overgang til nye digitale løsninger. Ekspertisen på cybersikkerhet og compliance var også avgjørende for avtalen.

– Sopra Steria har vist en dyp forståelse for Catellas virksomhet og en vilje til virkelig å satse på samarbeidet. Deres samarbeidsvilje med Catellas lokale teknologipartnere er avgjørende for å skreddersy løsninger etter spesifikke markedsbehov, sier Johanson.

Digital transformasjon i Europa

Sopra Steria er stolte over å få være med på å støtte Catella i deres digitale transformasjon, og ser fram til samarbeidet.

– Catellas moderne og helhetlige tilnærming, kombinert med våre evner, legger grunnlaget for en rask, kostnadseffektiv og fremtidsrettet transformasjon. Vi ser frem til å levere en europeisk løsning som møter Catellas fulle teknologibehov, sier Odd Inge Bjørdal, leder for digitale plattformtjenester i Sopra Steria Skandinavia.

Avtalen er også med på å bygge opp under Sopra Sterias strategiske satsing på å ta posisjon på store driftsavtaler i det svenske markedet.

Om Catella

Catella er et av Europas største selskap innen finans- og eiendomsrådgivning. De jobber for å bruke innovasjon og data for å skape vekst. I dag driver selskapet virksomheter i 12 land.

Bilder

Foto: Sopra Steria