De 10 mest populære Oslo-boligene akkurat nå

Én av disse har hatt over 74.000 besøk på FINN!

Denne lekre byvillaen på Frogner, tegnet av arkitekt Kristin Jarmund, er blant de mest sette Oslo-boligene på FINN de siste månedene. Foto: Einar Aslaksen

Hittil i år har interessen for boliger til salgs vært rekordhøy på FINN eiendom. Bare de siste tre månedene har det vært over 140 millioner besøk inn til markedsplassen, og ingenting tyder på at interessen har dabbet av etter sommeren. August er nemlig høysesong i boligmarkedet, og mediene melder nå om boligboom og svært høye visningstall rundt om i landet.

Og Oslo er blant de absolutt mest populære områdene.

- Boligmarkedet er velfungerende og vi ser at 46 prosent av boligene som nå blir lagt ut på FINN merkes som solgt innen de første 14 dagene. 59 prosent av boligene er i Oslo, forteller Jørgen Hellestveit, boligekspert og leder i FINN eiendom.

Jørgen Hellestveit er boligekspert og leder på FINN eiendom. Foto: Øystein Klock/FINN

At Oslo er et ettertraktet boligområde ser man også på trafikktallene på FINN. I juli og august i år har det vært over 11,6 millioner besøk inn til boligannonsene i Oslo, med over 27,7 millioner annonsevisninger.

-At hovedstaden er et ettertraktet sted å bo, er ikke en nyhet. Trafikken inn til boligannonsene i Oslo er og har alltid vært svært høy. Før sommeren holdt vi også en uhøytidelig kåring av “Norges beste nabolag” - basert på spørreundersøkelse og vår egen innsikt, og da var det et Oslo-nabolag - Nordberg, som vant. Nordmenn liker rett og slett å bo i hovedstaden, og stadig flere ønsker seg bopel her.

Ifølge Hellestveit er det heller ingen overraskelse at flere Oslo-boliger er blant de mest sette boligannonsene på FINN, og at en rekke av disse er eksklusive leiligheter og townhouse.

-Vi nordmenn er jo drømmere, og på FINN eiendom er det helt lov å bruke tiden til å drømme litt også, smiler Hellestveit.

De 10 mest populære/besøkte boligannonsene i Oslo akkurat nå (juli til og med august 2024):

1. Penthouseleilighet Aker Brygge - 74. 800 besøk

2. Byvilla på Valleløkka tegnet av Gathe + Gram - 58.900 besøk