Linn Magnussen Lillefosse er ny regiondirektør i Optimera

Linn Magnussen Lillefosse er ansatt som ny regiondirektør Vest i Optimera. Fra og med i dag tar hun over hovedansvaret for den største regionen hos landets ledende byggevareaktør.

Linn Magnussen Lillefosse er ansatt som ny regiondirektør Vest i Optimera

Magnussen Lillefosse kommer fra stillingen som nordisk konserndirektør for bygg- og energisektoren i bemanningsselskapet Edda. Hun har også flere års erfaring som ansvarlig for bygg og industri i region vest for Adecco.

–  Jeg er først og fremst veldig begeistret for å få denne unike muligheten. Etter 17 år i ulike roller innen bygg- og anleggsbransjen har jeg alltid sett på Optimera som et selskap med et sterkt omdømme, både når det gjelder kvalitet, innovasjon, kundefokuserte konsepter og bærekraftig logistikk. Selv om dette er en ny del av bransjen for meg, har jeg stor tro på at jeg kan bidra til videre vekst i et inspirerende arbeidsmiljø med høy kompetanse, sier Linn Magnussen Lillefosse.

Får ansvaret for 18 byggevarehus og 265 ansatte

Optimera er Norges ledende aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 160 utsalgssteder, 2000 ansatte og 15 milliarder i omsetning.

Den nye regiondirektøren i Optimera Vest har nå ansvar for salg til privat- og proffkunder gjennom alle Optimeras 18 Montér byggevarehus i Rogaland og gamle Hordaland fylke. Hun får også, i tillegg til alt salg gjennom de Optimera-eide spesialistkjedene Montasjeutstyr og RenCon, et overordnet personalansvar for 265 medarbeidere.

Magnussen Lillefosse har en MBA fra Norges Handelshøyskole, lederutdanning fra BI og utdanning i takserings- og bygningslærefaget.

– Ett perfekt tilskudd og en fornyelse

– Vi er veldig glade for at Linn har takket ja til å lede vår klart største region, sørge for at vi fortsatt er førstevalget til kundene på Vestlandet og fremover skal bli enda bedre. Hun har bred erfaring og personlige egenskaper, som gjør henne til et perfekt tilskudd og en fornyelse, av ledergruppen for Optimera Proff og Montér, sier direktør for salg og drift i Optimera, Petter Gram.

Linn Magnussen Lillefosse, regiondirektør Vest, Optimera
Petter Gram, direktør for salg og drift, Optimera

Optimera er Norges ledende aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 160 utsalgssteder, 2000 ansatte og over 15 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Montér, Montasjeutstyr, Optimera Proff, Optimera Byggsystemer, Optimera Logistikk, Optimera Handel, Rencon og Igland Garasjen. Optimera er en del av Dahl Optimera Norge som er eid av det internasjonale konsernet Saint-Gobain.