Velkommen til NBBLs boligpolitiske konferanse

Hvorfor er tilstrekkelig boligbygging så vanskelig? Hvem kan gjøre noe, og, ikke minst, hva kan gjøres? Vel møtt til NBBLs boligpolitiske konferanse 13. juni

Dato: Torsdag 13. juni 2024
Tid:  09:00-13:00 (lunsj fra 13:00-14:00)
Sted: Clarion Hotel the Hub, Biskop Gunnerus gate 3, 0155 Oslo eller digital streaming

Det er lukket for fysisk påmelding, men journalister har adgang (gratis).

Lav etterspørsel etter boliger og dyrtid har stor økonomisk konsekvens for byggenæringen. Lav boligbygging gir økonomiske utfordringer, og dyktige fagfolk må slutte. Denne situasjonen har også stor betydning for folk flest. Det bygges for få boliger, og de boligene som bygges blir stadig dyrere. Det skal stadig høyere lønn til for å få lån og tilstrekkelig egenkapital for å skaffe seg sitt første hjem. Det er dyrtid både for folk og næring.

Velkommen til et aktuelt tema med dyktige fagfolk og ungdomspolitikere.

Informasjon om deltagere og program

Om oss

Norske Boligbyggelags Landsforbund SA (NBBL) er en partipolitisk uavhengig interesseorganisasjon som har til formål å samle boligbyggelag i Norge og arbeide for deres felles interesser, samt å påvirke myndighetene slik at det føres en aktiv og bærekraftig bolig- og bygningspolitikk som sikrer alle medlemmer rett til en god bolig og et godt bomiljø.