Aktiv mot kreft

Casper Ruud rett fra French Open til Bogstad: Kjendisspekket golfturnering til inntekt for Aktiv mot kreft

(Oslo, 11. juni 2024) Casper Ruud, Nicolay Ramm, Atle Lie McGrath og Jon Almaas er blant kjendisene som deltar i en veldedighetsturnering på Bogstad 14. juni i forbindelse med Oslo Golfklubbs 100-årsjubileum.

Tjuefem lag bestående av bedrifter og privatpersoner har betalt kr. 5.000 per spiller for å delta i den fulltegnede turneringen, som er åpen for alle uavhengig av klubbmedlemskap.

Inntektene går i sin helhet til Aktiv mot krefts arbeid for å innarbeide persontilpasset trening som en obligatorisk del av kreftbehandlingen i Norge.

Både presse og publikum er velkommen til å følge lagene på banen. Lagene slår ut samtidig fra hvert sitt hull («shotgun») kl. 10 fredag 14. juni. Etter turneringen arrangeres en auksjon blant deltakere og tilskuere, med Jon Almaas som auksjonarius.

- Det er flott at Oslo Golfklubb stiller Bogstad til disposisjon for Aktiv mot kreft som en del av klubbens jubileumsfeiring. Jeg deltar for å bidra til oppmerksomhet om stiftelsens arbeid og innsamling av midler til etablering og drift av Pusterom ved norske sykehus, sier Casper Ruud, den norske tennisstjernen som kom til semifinalen i French Open i Paris forrige helg.

Stiftelsen Aktiv mot kreft har etablert tilrettelagte treningssentre (Pusterom) på 21 sykehus. Nå ferdigstilles i tillegg Pusterom ved sykehusene i Hammerfest, Volda og det nye fellessykehuset for innbyggerne på Nordmøre og i Romsdal.

- På Pusterommet tilbys tilrettelagt trening før, under og etter behandling av spesialutdannede trenere/fysioterapeuter. Persontilpasset trening bidrar til at pasienter tåler behandling bedre, reduserer negative bivirkninger og reduserer risiko for tilbakefall og følgesykdommer. Dette er et viktig tilbud, og vi jobber for å etablere Pusterom på alle sykehus i Norge som har kreftbehandling, sier Helle Aanesen, daglig leder i Aktiv mot kreft.

Casper Ruud er tilgjengelig for pressen kl. 09.10-09.25 i klubbhuset på Oslo Golfklubb fredag. Han og resten av laget han spiller på slår ut fra hull 1 når turneringen starter kl. 10.00.

Velkommen til Oslo Golfklubb, Ankerveien 127, 0766 Oslo.

Om Aktiv mot kreft

Aktiv mot kreft er en ideell stiftelse som ble etablert av Grete Waitz og Helle Aanesen i 2007. Stiftelsens arbeider for å få tilrettelagt fysisk aktivitet inn som del av behandlingen for kreftpasienter både før, under og etter kreftbehandling.

Følg pressemeldinger fra Aktiv mot kreft

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Aktiv mot kreft på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Aktiv mot kreft