Møller Eiendom

Møller Eiendom styrker fotfestet i Møllergata

Møller Eiendom kjøper kontorbygget Møllergata 24 fra Storebrand Livsforsikring og utvider dermed sin solide eiendomsportefølje i området rundt Møllergata og Hammersborg.

Thomas Sletten, investeringsdirektør Møller Eiendom og Linn Idsø Brenne, porteføljeforvalter i Storebrand Livsforsikring Foto: Møller Eiendom

Kjøpet er i tråd med selskapets utviklingsplaner i området rundt Hammersborg. Eiendomsselskapet har allerede Møllergata 4, 6, 8, 12-14 og 37 i sin portefølje. Sistnevnte eies 50 % sammen med AB Invest AS. I tillegg eier selskapet Gamle Deichmanske, som nylig fikk navnet Deich og skal utvikles til Oslos nye samlingspunkt for folk, foto og opplevelser.

En revitalisering av området
«Hammersborgområdet er et av Oslos mest spennende utviklingsområder. Området ligger midt imellom øst og vest, og sammen med det nye Regjeringskvartalet, Regjeringsparken og fotohuset Deich ligger alt til rette for at dette blir et nytt attraktivt samlingspunkt for byen. Kjøpet av Møllergata 24 underbygger det langsiktige fotavtrykket vi ønsker å ha i dette revitaliserte området», uttaler Thomas Sletten, investeringsdirektør i Møller Eiendom.

Solid og lokal eiendomsaktør
Møllergata 24 er et modernistisk bygg på 11 etasjer oppført i 1938. De største leietakerne i bygget er Statens Helsetilsyn og Fellesforbundet. Selger Storebrand er godt fornøyd med salget og den nye kjøperen:

«Som selger er vi svært glad for at det er Møller Eiendom som har kjøpt, da dette er en solid og lokal eiendomsaktør – og som har de beste forutsetninger for en videre god drift og utvikling av både eiendommen og tilliggende områder.» sier Linn Idsø Brenne, Porteføljeforvalter i Storebrand Livsforsikring.

SPG Corp har vært megler i transaksjonen. Arntzen de Besche har vært rådgiver for kjøper og Haavind har vært selger sin rådgiver.

Bilder

Møllergata 24 - eiendommen ligger litt til venstre fra midten i bildet

Om Møller Eiendom

Møller Eiendom skal eie og utvikle fremtidens eiendomskonsepter. Vi drives av djerve ambisjoner og utnytter vår finansielle styrke, erfaring og engasjement til å utvikle gode bygg og byområder. Målsettingen i konsernets vedtatte strategi er å bygge opp en betydelig portefølje av næringseiendom som skal bidra til langsiktig verdiskapning.

Følg pressemeldinger fra Møller Eiendom

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Møller Eiendom på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Møller Eiendom