900 norske nettbutikker har tatt i bruk Klarnas nye innloggingstjeneste: Enormt potensial
Mer enn 900 norske nettbutikker tilknyttet Nordens største netthandelsplattform, Mystore, er nå live med Klarnas nye innloggingstjeneste, «Sign in with Klarna.»
Mer enn 2600 nettbutikker, tilknyttet de Visma-eide netthandelsplattformene Mystore i Norge og Wikinggruppen i Sverige, vil i tiden fremover ta i bruk den nye Klarna-tjenesten. Disse to plattformene har nylig slått seg sammen og danner nå Nordens største netthandelsplattform.
– Vi i Mystore har over tid jobbet med å forenkle innlogging for kunder i våre nettbutikker. Da Klarna presenterte Sign in with Klarna, var det umiddelbart tydelig at dette ville gi betydelige fordeler for alle involverte: sluttkunder, butikkeiere, oss som plattformleverandør og Klarna selv.
For oss ble det høy verdi og lav kostnad og dermed naturligvis viktig å prioritere, sier Lars Jakobsen, daglig leder i Mystore.
I januar i år ble Klarnas nye innloggingstjeneste for verifisering av identitet lansert i 23 land. Den AI-drevne globale betalingsløsningen og shoppingassistenten har skreddersydd tjenesten for ytterligere å forbedre kundens netthandelsopplevelse.
Den Visma-eide netthandelsplattformen, som nå har tatt tjenesten i bruk, har en samlet omsetning på over ni milliarder kroner og består av nettbutikker i alle størrelser.
Sparer forbruker for tid og nettbutikkene for penger
Med forbrukerens aktive samtykke deler Klarna både telefonnummer, adresse, e-post og fødselsdato, slik at forbrukeren slipper å fylle inn denne informasjonen for innlogging. I stedet blir denne forhåndsutfylt. Nettbutikkene sparer også ofte penger, siden de slipper å verifisere denne informasjonen via en tredjepartstjeneste.
Forbrukeren har hele tiden full kontroll på hva som deles av data og hvem det deles med. Med forbrukernes aktive samtykke vil Klarna også fremover gjøre det mulig å dele annen type personlig informasjon med nettbutikken – for en mer personlig og enkel handleopplevelse.
– Et enormt potensial for netthandelen
– Siden flere millioner nordmenn allerede bruker Klarna når de handler på nett, er vår nye innloggingstjeneste svært enkel å ta i bruk for å bekrefte sin identitet – både ved betaling og for kundeklubber. Fremover vil vi også åpne for å dele annen data med forbrukernes aktive samtykke. Det kan være informasjon om din størrelse, dine interesser eller favorittfarger, som gjør at du får tilbud om produkter som er relevante akkurat for deg, Potensialet her er enormt for netthandelen, sier Geir Østby, Norgessjef i Klarna.
“Sign in with Klarna” er kostnadsfritt å ta i bruk for de mer enn 15 000 nettbutikkene i Norge som allerede benytter seg av deres betalings- og shoppingløsninger.
Om Mystore
Mystore er Norges største plattform innen e-handelsbransjen. Mer enn 1600 nettbutikker driftes på deres plattform, og over 600 lokalbutikker bruker deres kasseløsning. Årlig håndterer de ordrer for mer enn 4,7 milliarder norske kroner. Mystore er Visma-eid, og i 2023 fusjonerte selskapet med Wikinggruppen som er ledende ehandelsplattform i Sverige. Sammen blir de en tungvekter i Norden, med over 2600 kunder og en omsetning på over ni milliarder kroner på plattformene. For mer informasjon, besøk mystore.no
Kontakter
Lars Jakobsen, daglig leder i Mystore, +47 954 49 334
lars.jakobsen@visma.com
Mystore: presse@mystore.no
Klarna: press@klarna.com
Bilder
Om oss
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Kraftig økning i nettsalget av parfyme: Dufter til menn vokser klart mest6.6.2024 07:32:54 CEST | Pressemelding
Bare i løpet av årets første fire måneder har salget av parfyme og andre duftprodukter gjennom Klarna økt med hele 77 prosent fra samme periode i fjor. Duft til menn, og økt salg blant unge voksne, er blant de viktigste årsakene til den kraftige økningen.
AI hjelper Klarna med å redusere kostnadene til markedsføring med 100 millioner kroner29.5.2024 11:23:28 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, har redusert salgs- og markedsføringskostnadene med 11 prosent i 1. kvartal 2024. AI står for 37 prosent av kostnadsbesparelsene, eller rundt 100 millioner svenske kroner årlig.
Klarnas betalingsløsninger blir tilgjengelig i Nets kasse15.5.2024 10:01:02 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, og Nets, en del av den ledende europeiske betalingsleverandøren Nexi Group, meddeler i dag at de har inngått et partnerskap som gjør Klarnas populære betalingsmåte tilgjengelig for alle nordiske nettbutikker som selger gjennom Nets.
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk:
Klarna oppsummerer ditt 2023: Vil motivere til mer pengeprat2.2.2024 07:29:10 CET | Pressemelding
Med den nye funksjonen «Money Story 2023» i Klarnas app kan alle brukere av shopping- og betalingsløsningen nå få en enkel, men detaljert og underholdende oversikt over forbruket sitt i fjor.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom