Optimera styrker kjøkkensatsing i Oslo: Nytt showroom på Helsfyr

Med et nytt og eksklusivt showroom for kjøkken sentralt plassert på Helsfyr i Oslo, styrker Optimera interiørsatsingen i regionen – spesielt mot proffmarkedet.

– Dette markerer en styrking av vår satsing på kjøkken for proffmarkedet i hovedstadsregionen, et marked som har vokst betydelig hos oss de siste årene. Vi ønsker å invitere entreprenører, byggmestere og byggherrer for å vise vårt brede utvalg av Aubo-kjøkken og de varierte løsningene vi tilbyr. Privatpersoner som har kjøpt en ny leilighet med et standardkjøkken fra oss i større prosjekter, vil bli invitert til oss for å gjøre tilvalg og endringer, forteller Erlend Gjelsvik, regionsdirektør i Optimera Region Øst.

Det nye Aubo kjøkkensenter er plassert i samme bygg som Optimera Helsfyr, kjedens 5000 m2 store proffsenter som åpnet i fjor. Med sin plassering innenfor Ring 3, og enkel adkomst både med bil og kollektivtransport, spiller senteret en nøkkelrolle i Norges ledende byggevareaktørs satsing på proffmarkedet i Oslo.

Showroom også for bad- og garderobeløsninger

I tillegg til å vise frem kjøkkenløsningene fra den danske kvalitetsleverandøren, hvor sortimentet innfrir kravene som stilles i Breeam Nor, er det også en omfattende utstilling av bad- og garderobeløsninger.

– Tilvalgsenteret er et sted hvor vi har samlet et enda bredere utvalg og spisskompetanse. Her tilbyr vi våre proffkunder en mulighet til å i ro og mak vurdere de ulike løsningene. De kan motta veiledning fra erfarne selgere for å tilpasse valgene sine og få et tilbud på ønskede produkter. Det er et unikt og eksklusivt tilbud – ment som et tillegg til kjøkkensentrene vi allerede har i flere Montér byggevarehus i vår region, forklarer Tonje Kristiansen, salgsleder for kjøkken, bad & garderobe hos Optimera Region Øst.

– Viktig for en enda bedre kundereise

Showroomet er også bygd i tilknytning til en kantine utstyrt med Aubo-kjøkken, møterom og takterrasse. Alt dette kan enkelt gjøres om til ett større lokale.

– Vi vil bruke lokalene både til å invitere proffkunder til forskjellig type arrangementer, men også kjøpere i større leilighetsprosjekt – for å la dem oppleve de mange mulighetene et Aubo-kjøkken har å by på. Dette håper vi skal bli et viktig bidrag i å gjøre kundereisen til våre kunder enda bedre enn den er i dag, sier Kristiansen.

Optimera har allerede seks byggevarehus i Stor-Oslo, i tillegg til et stort regionalt distribusjonslager.

Tonje Kristiansen, salgsleder for kjøkken, bad & garderobe, Optimera Region Øst og Erlend Gjelsvik, regionsdirektør i Optimera Region Øst.

Optimera er Norges ledende aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2000 ansatte og over 15 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Montér, Montasjeutstyr, Optimera Proff, Optimera Byggsystemer, Optimera Logistikk, Optimera Handel, Rencon og Igland Garasjen. Optimera er en del av Dahl Optimera Norge som er eid av det internasjonale konsernet Saint-Gobain.