Ny musikk fra Post Malone, Camila Cabello, Mabel, Ice Spice samt album fra Kings Of Leon!

Post Malone har teamet opp med Morgan Wallen på ny låt!

Emelie Hollow slipper musikk på norsk, og første låt ut er en sårbar og vakker kjærlighetslåt; “Nå har du meg”

Camila Cabello har annonsert sitt fjerde studioalbum C,XOXO som slippes 28. juni. C,XOXO er skrevet av Camila og vekket til live med produsent El Guincho (Rosalia, FKA twigs, Frank Ocean) og medprodusent Jasper Harris (Lil Nas X, Baby Keem, Jack Harlow). I forbindelse med albumnyheter slipper hun også singelen “HE KNOWS” med Lil Nas X. Camila beskriver C,XOXO som å ha "en emosjonell umiddelbarhet og råhet" og fortsetter med å proklamere albumet som hennes "dristigeste soloalbum".

Rap-prinsessen Ice Spice slapp i dag låten “Gimmie A Light”, som er første offisielle singel fra hennes kommende debutalbum Y2K. Produsert av Ice Spices mangeårige samarbeidspartner RiotUSA, som også håndterte produksjonen på "Munch (Feelin U)". “Gimmie A Light” sentrerer om en sample fra dancehall-legenden Sean Pauls monsterhit “Gimme the Light” fra 2002.

Remi Wolf, 28-åringen fra California, som i 2021 debuterte med albumet Juno, er ute med den nye låten “Toro”. Låten følger opp “Cinderella” og er andre singel ut fra hennes nye album. Remi Wolf kan oppleves live i Oslo når hun varmer opp for Olivia Rodrigo i Telenor Arena 28. mai.

Nigerias nye stjerne, Ayra Starr, er i dag ute med "Bad Vibes" feat. Seyi Vibez. Låten følger opp hennes forrige singel "Rush", som har hatt stor suksess i Frankrike og Storbritannia. Starr ble nominert til en Grammy i 2024 i kategorien Best African Music Performance for "Rush" og en UK MOBO Award i kategorien Best African Music Act. Hun var også på listen over BBC Sound of 2024.

Kings Of Leon er ute med albumet Can We Please Have Fun. Albumet er spilt inn hos Dark Horse studio i Nashville og er produsert av deres nye samarbeidspartner, Kid Harpoon. Det Grammy-vinnende rockebandet spiller i sommer flere konserter i Europa.

Mabel har slått seg sammen med Shygirl på den nye låten “Look At My Body Pt. 2”. Låten følger opp “Vitamins”, som var første låt på to år fra Mabel, og blir å finne på hennes tredje kommende studioalbum Female Intuition.

MEDUZA har fått med seg OneRepublic & Leony på den offisielle låten til UEFA Euro 2024. "FIRE" vil bli fremført live under finalen 14. juli.

I morgen er det klart for den store finalen av Eurovision Song Contest i Malmø. 26 land er klare for å kjempe om heder og ære under mottotet United By Music. I følge oddsen er Kroatia med Baby Lasagna og låten “Rim Tim Tagi Dim” favoritter til å stikke av med seieren tett fulgt av Nemo fra Sveits med “The Code”. Hvem som blir årets vinner og dermed arrangerer ESC til neste år ser du på NRK 1 kl. 21:00.

Lily Rose fra Atlanta slo igjennom med sin virale hit “Villain” i 2021, som gjorde henne til en stjerne over natten. Etter å ha tilbrakt 2023 på turné med superstjerner som Sam Hunt og Shania Twain, samt feature på Diplos hit “Sad in the Summer”, er Lily Rose klar med ny musikk, på sine egne premisser. I dag slipper hun EPen Runnin' Out Of Time, som avslører ærligheten i Lily Roses låtskriving og introduserer oss for hennes unike lydbilde.

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Ny musikk fra Katy Perry, Post Malone, Victoria Nadine, Rema, BRÆTZ samt album fra Lola Young og Gracie Abrams!21.6.2024 11:12:46 CEST | Pressemelding

Post Malone slipper countryalbum! You'll never find another Victoria Nadine Malik slipper en sang som er TIL DEG! BRÆTZ leker med eksen i “Følsom Player” Katy Perry er tilbake! Den nye låten har fått tittelen “Woman’s World” og slippes torsdag 11. juli. Artwork er tatt av den anerkjente britiske fotografen Jack Bridgland, og er første smakebit ut fra hennes kommende album. Katy er en av de mest solgte artistene gjennom tidene og har gjennom sin karriere generert over 115 milliarder streams, solgt 70 millioner album samt 143 millioner singler. Hun er en av fem artister i RIAAs (The Recording Industry Association of America) historie som har fått adgang til eliteklubben 100 Million Certified Songs. Kritikerroste Gracie Abrams har blitt hyllet som en av de mest overbevisende låtskrivere i sin generasjon og høstet lovord fra Billie Eilish og Olivia Rodrigo. I fjor slapp hun debutalbumet Good Riddance og var med Olivia Rodrigo på hennes første del av Sour Tour. Hennes nye album The Secret o

Post Malone slipper countryalbum!21.6.2024 10:47:45 CEST | Pressemelding

Post Malone er klar med nytt album 16. august. Det nye albumet har fått tittelen F-1 Trillion og inneholder superhiten "I Had Some Help" med Morgan Wallen samt den nye singelen "Pour Me A Drink" ft. Blake Shelton, som ble sluppet i dag. Låten ble nylig fremført i Nashville under CMA Fest hvor Post overrasket alle. F-1 Trillion er Posts sjette studioalbum, hans første countryalbum og oppfølgeren til Austin fra i fjor. "I Had Some Help" ligger, for fjerde uke på rad, #1 på Billboard Hot 100 og #5 på singellisten her hjemme.

Malik slipper en sang som er TIL DEG!20.6.2024 12:56:15 CEST | Pressemelding

Malik representerer en ny og forfriskende generasjon av hiphop gjennom fryktløs formidling og kompromissløs låtskriving. Med bare et knippe låter ute i verden har han allerede kapret plakatene til bransjefestivalene Camp Øya, Vill Vill Vest og Trondheim Calling. Med musikken ønsker Malik å sette lys på utfordringene av hvordan det er å vokse opp som en nordmann med minoritetsbakgrunn i Norge. Ønsket er å sette sitt eget preg på den norske hiphop-scenen med sin unike tilnærming som gjenspeiler Maliks identitet og oppvekst. Med låten “TIL DEG”, hvor han har fått stjernehjelp fra Arif, markerer Malik skifte i karrieren og viser at han har kommet for å bli. Etter et enormt engasjement og pågang rundt låten på TikTok, der publikum i ukesvis har spekulert i hvem som gjester låten, samtidig som det har vært en høy etterspørsel etter å få låten tilgjengelig på strømmetjenester, kan Malik endelig annonsere at selveste Arif er gjesteartisten med slippdato 21. juni! “TIL DEG er en låt dedikert ti

BRÆTZ leker med eksen i “Følsom Player”20.6.2024 12:50:50 CEST | Pressemelding

Den eurodance-inspirerte singelen "Følsom Player" en nok en rosa fest med glitter og neon, og den følger opp låta "Hat Meg" som virkelig har satt BRÆTZ-jentene på kartet. Låta er basert på de sterke følelsene som oppstår når man går igjennom et brudd, men med et fokus på hva som skjer mellom en selv og eksen i etterkant av bruddet. Her har BRÆTZ-jentene kommet over frustrasjonen og de vonde følelsene man gjerne kjenner på rett etter at et forhold tar slutt, og vet nå at de ikke kommer til å gå tilbake. Men selv om de ikke vil tilbake til sin gamle flamme - hvorfor ikke late som? For noen ganger må man bare være en emosjonell player; en “Følsom Player”. BRÆTZ har allerede rukket å etablere en fanbase, og med en rekke hits som slippes gjennom sommeren 2024 har Girly, Sporty og Spicy kommet for å bli.