Gjør endringer etter 20 år i melkens tjeneste
Opplysningskontoret for melk og meieriprodukter feirer 20-årsjubileum, og markerer det hele med nytt navn og ny logo.
Opplysningskontoret for melk og meieriprodukter markerer i år at det er 20 år siden kontorets oppstart. I den anledning har det blitt lansert et nytt navn og ny logo.
Opplysningskontoret har siden oppstarten hett Opplysningskontoret for meieriprodukter, kort melk.no, men har nå det nye navnet Opplysningskontoret for melk og meieriprodukter. I kortform heter det MELK. Kontoret vil fortsette driften av nettstedet melk.no, som en iherdig ambassadør for norsk melk i tillegg til andre norske meieriprodukter.
Også logoen har fått en oppfriskning.
- Vi har nå fått en logo som er mer moderne, der vårt fokus på melk fremstår tydelig sammen med resten av navnet, sier Ida Berg Hauge, direktør for MELK.
Ida Berg Hauge har stått ved roret siden oppstarten i 2004 og forteller:
- Å bygge opp et opplysningskontor fra bunnen av har vært en stor opplevelse. Jeg har sammen med medarbeidere og styret fått jobbet med en unik råvare som er utgangspunktet for hundrevis av sunne produkter av ypperste kvalitet. Vi har lagt mye vekt på å fronte meieriproduktene basert på faktabasert informasjon og innsikt, og jeg opplever at MELK er en tydelig og pålitelig stemme i dagens kostholdsdebatt, sier Berg Hauge.
Hun er tydelig på at jobben ikke er ferdig.
- Det gir ekstra energi å se at alle meieriproduktene, inkludert melk, faktisk har en økning i volum hittil i år. I tillegg er helsemyndighetene tydelige i å anbefale melk og meieriprodukter i sine utkast til nye kostråd. Vår jobb er å fortsette å opprettholde de gode holdningene, og gjøre melk og andre meieriprodukter relevante for folk flest i hverdagen, sier Berg Hauge.
I tillegg til nytt navn og ny logo, ble 20-årsjubileumet markert på storslått vis 25. april, sammen med gjester både i og utenfor meierisektoren. Det ble blant annet kastet et historisk blikk på melk og meieriprodukter sammen med sosiolog og forsker Annechen Bahr Bugge, etterfulgt av at Elisabeth Gjems og Thomas Meyer French fortalte om livet som melkebønder.
Kontakter
Karoline PedersenKommunikasjonsrådgiver
Tel:97956423karoline@melk.noIda Berg HaugeDirektør
Tel:915 78 410ida@melk.noBilder
Om Opplysningskontoret for melk og meieriprodukter
Opplysningskontoret for melk og meieriprodukter er landets fremste kompetansesenter for merkenøytral informasjon om melk og meieriprodukter. Vårt oppgave er å øke kunnskapen om melk og meieriprodukter basert på et faglig, vitenskapelig grunnlag. MELK besitter oppdatert faglig innsikt og analyser av ernæringsforskning, forbruksmønstre og holdninger. På melk.no finner du artikler, tips og råd, fakta og nyttige oppskrifter.
Følg pressemeldinger fra Opplysningskontoret for Meieriprodukter
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Opplysningskontoret for Meieriprodukter på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Opplysningskontoret for Meieriprodukter
Velg Braut Haalands superdrikk neste treningsøkt!13.5.2024 12:00:00 CEST | Pressemelding
Ønsker du å yte bra på trening nå som sommeren nærmer seg med stormskritt? Erling Braut Haalands «magiske drikk» kan være vel så bra som proteinpulver.
Melketrenden fortsetter i første kvartal6.5.2024 08:00:00 CEST | Pressemelding
Salget av helmelk har hatt en økning i første kvartal av 2024, viser tall fra Opplysningskontoret for melk og meieriprodukter. I kategorien yoghurt skiller særlig naturell variant seg ut.
Nyt kakao med god samvittighet i påsken26.3.2024 08:00:00 CET | Pressemelding
Den tradisjonelle påskekakaoen byr ikke bare på en smakfull opplevelse – lages den fra bunn med gode råvarer, får man også i seg en rekke næringsstoffer. Slik kan man nyte den søte drikken helt uten dårlig samvittighet i ferien.
Ta med grove vafler i matpakken på mandag22.3.2024 07:30:00 CET | Pressemelding
På mandag er det vaffeldagen, en god anledning til å unne seg selv eller ungene en ekstra digg lunsj. Grove vafler er et godt alternativ og metter magen tilstrekkelig.
Én av tre har gjort endringer etter omstridt matdebatt18.3.2024 05:00:00 CET | Pressemelding
Hele 32 prosent av nordmenn som har fått med seg debatten rundt ultraprosessert mat, har tatt grep i eget kosthold.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom