Lyse blir hovedsamarbeidspartner med TIHLDE

Lysekonsernet med merkevarene Altibox og ice blir hovedsamarbeidspartner med NTNU-linjeforeningen TIHLDE.

Lyse blir hovedsamarbeidspartner med NTNUs linjeforening TIHLDE, her representert ved (fra venstre): Sebastian Sneve, Anna Pavelsen Sæther og Anders Holsen. (Foto: TIHLDE)

Lyse, Altibox og ice er stolte over å kunngjøre et nytt samarbeid for skoleåret 2024/25 med linjeforeningen TIHLDE, en ledende studentforening for teknologi- og realfagsstudenter ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet - NTNU.

Som hovedsamarbeidspartner for TIHLDE ønsker Lyse, Altibox og ice å engasjere seg dypere med studentmiljøene og øke kjennskapen til konsernets innovative og markedsledende produkter og tjenester. Samarbeidet skal bidra aktivt til å fremme teknologisk utdanning og innovasjon blant studenter og reflekterer Lyse-konsernets forpliktelse til å støtte den neste generasjonen av teknologiledere og troen på betydningen av akademisk samarbeid i realiseringen av fremtidige teknologiske fremskritt.

- Vi er svært glade for å kunne jobbe sammen med TIHLDE og deres talentfulle studenter. Dette samarbeidet er en fantastisk mulighet for oss å komme tettere på et levende og dynamisk studentmiljø, og det gir oss en plattform for å dele vår kunnskap og ekspertise, samt fremme innovasjon gjennom engasjement og praktisk læring, sier Omar Retterstøl Langset, direktør for virksomhetsstyring teknologi i Lyses televirksomhet.

- Vi i TIHLDE er veldig glade for å inngå dette samarbeidet med Lyse. Jeg tror Lyse er en utmerket samarbeidspartner for TIHLDE, og vi gleder oss til å se hva vi kan få til sammen, sier Anna Pavelsen Sæther, HSP-ansvarlig i TIHLDE.

Samarbeidet inkluderer støtte til TIHLDEs ulike aktiviteter og arrangementer, samt muligheter for studentene til å engasjere seg direkte med team fra Altibox og ice gjennom workshops, gjesteforelesninger, sommerjobber med mer. Målet er å inspirere og motivere studenter til å utforske og utnytte teknologiske løsninger som kan transformere samfunnet.

Gjennom samarbeidet forsterker Lyse sitt engasjement i utdanningssektoren og sitt ønske om å være en katalysator for digital transformasjon.

Om Lyse, Altibox og Ice

Lyse er et norsk energi- og telekomkonsern. Vi både produserer vannkraft og leverer strøm, og har lenge vært en pådriver for utbygging av robust digital infrastruktur. Gjennom det landsomfattende Altibox-partnerskapet leverer konsernet bredbånds- og underholdningstjenester til en betydelig andel av befolkningen og gjennom mobiloperatøren ice bygger vi Norges tredje 5G mobilnett og er det hurtigst voksende mobilselskapet i Norge. Lyse sitt formål er å drifte og utvikle samfunnskritisk infrastruktur, og bidra til bærekraftig vekst og samfunnsbygging. Vår visjon er å være mer enn et selskap for våre kunder, våre eiere og våre ansatte.

Om TIHLDE

TIHLDE er Linjeforeningen for Dataingeniør, Digital infrastruktur og cybersikkerhet, Digital forretningsutvikling, Digital samhandling og Informasjonsbehandling ved NTNU.