Kvinnelige biljournalister: Kia EV9 er verdens beste bil i 2024!

Det mener kvinnelige biljournalister fra hele 52 land. På selveste kvinnedagen er det Kia EV9 som får den gjeveste utmerkelsen i den årlige kåringen: SUPREME WINNER OF THE WOMEN’S WORLDWIDE CAR OF THE YEAR 2024

Over 75 kvinnelige biljournalister fra hele verden har testet flere gode kandidater. Men, det ble den største av bilene som vant. Kia EV9. En over fem meter lang familie- SUV med trekk på alle fire og seks eller syv seter. Dette er bare en av mange utmerkelser EV9 har rukket å få på den korte tiden den har vært på markedet. Mangeårig biljournalist Hanne Hattrem i VG er eneste norske jurymedlem i den internasjonale juryen.

- Kia braser inn i fremtiden med en ekstremt praktisk bil – dette må være blant årets aller beste familiebiler. EV9 trumfer de fleste hva angår plass og setearrangement. Enorm plass! God sidesikt og enkel betjening gjør at jeg trives veldig godt bak rattet, er noen av tingene hun trakk frem da hun testet bilen for VG tidligere i år. Terningen ble trillet og landet på en sekser.

I Kia Bil Norge ble det god stemning da resultatet av den prestisjetunge kåringen ble kjent. Det forteller Administrerende direktør Simona Trombetta som nylig startet opp som leder for Kia i Norge. Hun valgte EV9 som sin aller første firmabil.

- I denne bilen føler jeg meg som dronninga på veien, og stemningen på vei til hytta med familien har aldri vært bedre. Det er masse plass og høy komfort. Vi lever et aktivt liv med både svømmetreninger og mye som skjer hver dag. Her er det verken angst for rekkevidde eller for plassmangel enten det er ski eller bagger som skal med, slår hun fast.

Les pressemeldingen fra WWCOTY her: https://wwcoty.net/kia-ev9-is-voted-supreme-winner-of-the-womens-worldwide-car-of-the-year/

Les mer om Kia EV9 her: https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/17973849/kia-ev9-gir-deg-morgendagens-suv-i-dag?publisherId=17847239

Nye og rimeligere versjoner av EV9 priset: https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/18034477/kia-ev9-to-nye-godt-utstyrte-versjoner-na-tilgjengelige?publisherId=17847239&lang=no

Følg pressemeldinger fra Kia Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kia Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Kia Norge