Salgsstart på nye Vito og V-klasse
Nye Vito og V-klasse kan begge skilte med ny utvendig og innvendig design, mer komfort, sikkerhet og teknologi. Nå er de klare for bestilling, med en startpris på 575.046,- (eks. levering og mva) for Vito og 1.279.734,- (eks. levering og mva) for V-Klasse.
Nyheter innen design, sikkerhet og teknologi
Det er gjort en rekke oppdateringer i modellserien, og både Vito og V-Klasse har fått nytt design, der spesielt grillen og støtfangeren foran skiller seg ut. Bak er det ny utforming på LED-lysene og støtfangeren. Modellene tilbys også i flere nye karosserifarger og felgdesign.
Innvendig er V-klasse nå utstyrt med to skjermer på 12,3 tommer, mens Vito får en skjerm på 10,25 tommer i midten og nytt design på instrumentklokkene. Alle modellene har ny utforming på luftventilene, nyeste generasjon ratt og KEYLESS-start.
Multimediasystemet MBUX er nå standard på samtlige modeller. Systemet tilbyr blant annet intelligent navigasjon med blant annet trafikkinformasjon i sanntid og aktiv rekkeviddestyring for de elektriske modellene. Om systemet er koblet til en Mercedes me-konto, får brukeren et enda større utvalg tjenester og funksjoner som gjør kjørehverdagen enklere og mer effektiv.
Mye er inkludert som standardutstyr
Standardpakkene på modellserien er omfattende, og nye Vito får blant annet ryggekamera, blindsoneassistent, oppvarmede seter og komfortseter som standard. I tillegg kan kundene velge 360-graders kamera, luftfjæring, oppvarmet ratt og en rekke nye felg- og fargekombinasjoner.
– Nye Vito har fått viktige teknologioppdateringer og et modernisert utseende, som løfter den til nye høyder i sin klasse. Dette er varebilen med en komfort, fremkommelighet og plass som gjør din mobile arbeidshverdag til en drøm, sier konserndirektør Thorbjørn Myrhaug i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.
V-Klasse får blant annet MULTIBEAM LED, adaptiv cruise control, oppvarmet ratt, Ambient lighting med 64 farger og parkeringspakke med 360-graders kamera som standard. V-klasse har også som standard blitt utstyrt med elektrisk skyvedør på venstre side, noe som forenkler tilgangen bak. Sikkerhet står sentralt hos Mercedes-Benz, og i V-Klasse forsterkes denne forpliktelsen ytterligere ved å innføre en standard senterairbag mellom forsetene.
- Nye V-Klasse byr på en luksuriøs opplevelse, samtidig som den utstråler eksklusivitet med sin nye grill med stående stjerne på panseret. Den nye modellen prioriterer komfort på høyeste nivå, komplett med valgmuligheter som luftfjæring og massasjeseter, og tilbyr en enestående kjøreopplevelse både for store grupper og for den kvalitetsbevisste håndverkeren, avslutter Thorbjørn.
Premium- og luksussegmentet
Som for de øvrige personbilmodellene fra Mercedes-Benz, retter nye V-klasse seg mot luksussegmentet. Parallelt følger en premium-strategi for kommersielle nyttekjøretøy som Vito og eVito. Målet er å fullt ut implementere denne strategiske retningen når den modulære og skalerbare plattformen Van Electric Architecture (VAN.EA) introduseres i 2026.
Priser:
Modell |
Pris fra kr |
Modell |
Pris fra kr |
|
Vito V114 A1 |
575.046,- |
V 250 d A2 |
1.279.734,- |
|
Vito V114 A2 |
582.318,- |
V 250 d A3 |
1.309.955,- |
|
Vito V114 A3 |
592.420,- |
V 300 d A2 |
1.302.083,- |
|
Vito V116 A1 |
584.612,- |
V 300 d A3 |
1.332.304,- |
|
Vito V116 A2 |
592.824,- |
|||
Vito V116 A3 |
601.986,- |
|||
Vito V119 A1 |
623.239,- |
|||
Vito V119 A2 |
630.511,- |
|||
Vito V119 A3 |
640.613,- |
Priser er inkludert engangsavgift, men uten mva og levering.
Tekniske data - Vito:
V114 / V116 / V119 |
|
Motor |
OM654 diesel |
Sylinderrad/-nummer |
R4 |
Slagvolum |
1950 cm³ |
Motoreffekt |
136 hk / 163 hk / 190 hk |
Maksimalt dreiemoment |
330 Nm / 380 Nm / 440 Nm |
Akselerasjon (0-100 km/h) |
11.2 s / 10.3 s / 9.5 s |
WLTP kombinert CO2-utslipp |
183 g/km / 184 g/km / 188 g/km |
WLTP kombinert drivstofforbruk |
7.0 l/100 km / 7.0 l/100 km / 7.2 l/100 km |
Girkasse |
9G-TRONIC |
Drift |
Bakhjulsdrift (standard) / Firehjulsdrift (valgfritt) |
Tekniske data – V-Klasse:
V 250 d / V 300 d |
|
Motor |
OM654 diesel |
Sylinderrad/-nummer |
R4 |
Slagvolum |
1950 cm³ |
Motoreffekt |
190 hk / 237 hk |
Maksimalt dreiemoment |
440 Nm / 500 Nm (+30 Nm) |
Akselerasjon (0-100 km/h) |
9.5 s / 7.4 s |
WLTP kombinert CO2-utslipp |
231 – 189 g/km / 231 – 190 g/km |
WLTP kombinert drivstofforbruk |
8.8 – 7.2 l/100 km og / 8.8 – 7.2 l/100 km |
Girkasse |
9G-TRONIC |
Drift |
Bakhjulsdrift (standard) / Firehjulsdrift (valgfritt) |
Nøkkelord
Kontakter
André JaskiewiczInformasjonssjef
andre.jaskiewicz@mercedes-benz.noAudun HermansenKommunikasjonsdirektør
Tel:976 70 148audun.hermansen@mercedes-benz.noThorbjørn MyrhaugDirektør Mercedes-Benz Norge
thorbjorn.myrhaug@mercedes-benz.noBilder
Lenker
Følg pressemeldinger fra Mercedes-Benz Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Mercedes-Benz Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Mercedes-Benz Norge
Fra London til Brighton i en 120 år gammel Mercedes19.11.2024 09:30:45 CET | Pressemelding
Med en Mercedes-Simplex 28/32 hk fra 1904 fullførte Mercedes-Benz Classic årets versjon av verdens eldste bilarrangement fra London til Brighton.
Mercedes-AMG utvikler første høyytelses-SUV på fremtidens elektriske plattform12.11.2024 08:50:00 CET | Pressemelding
For første gang i sin 57 år lange historie utvikler Mercedes-AMG en SUV helt fra bunnen av. Den banebrytende terrengbilen, "Born in Affalterbach", er bygget på den elektriske plattformen AMG.EA. Utviklingsbiler skal gjennomgå de første prøvekjøringene denne vinteren.
Første titt på kommende CLA7.11.2024 11:21:05 CET | Pressemelding
Kommende CLA er designet for å sette nye standarder innen rekkevidde og effektivitet i sin klasse, og tilbyr kundene en avansert elektrisk drivlinje. Ola Källenius gir oss en første titt og avslører blant annet hvordan frontlysene ser ut. Modellen har verdenspremiere i 2025.
Mercedes-Benz åpner egen fabrikk for batterigjenvinning6.11.2024 08:45:00 CET | Pressemelding
Europas første batterigjenvinningsfabrikk som bruker en integrert mekanisk-hydrometallurgisk prosess har åpnet i Kuppenheim i Tyskland. Dette markerer en viktig milepæl på veien mot å øke bærekraften for råvarer takket være en forventet utvinningsgrad på mer enn 96 prosent og netto CO2-nøytral drift.
130 år siden Benz Motor-Velociped ble første serieproduserte bil10.10.2024 10:53:20 CEST | Pressemelding
Benz & Cie. startet produksjonen av verdens første serieproduksjonsbil for 130 år siden – Motor-Velociped. I jubileumsåret 2024 tar Mercedes-Benz Classic bilen tilbake på veien og det i Sindelfingen, der fremtiden til Mercedes-Benz utvikles.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom