KIA EV9: To nye godt utstyrte versjoner nå tilgjengelige

Pressen premierer EV9 med gode terningkast og vurderinger. Kunder som tidligere har kjørt andre premium merker, velger nå Kia EV9. Mulighetene blir straks flere for alle som har fått EV9 på radaren. Nå kommer nemlig to nye versjoner av den store familiebilen. Etter mange spørsmål kommer også en versjon med bakhjulstrekk.

Kia sitt tiger face design preger fronten av EV9 Exclusive. Bakkeklaringen er fortsatt nesten 18 centimeter.

Sperrefrist til klokken 07.30 den 22.12. 2023

EV9 fikk en solid andreplass i Årets Bil i Norge tidligere i år. Den over fem meter lange familie- SUVen er i tillegg shortlistet til Årets Bil i Europa (COTY). En utmerkesle Kia EV6 sikret seg da den kom.

Rikelig med plass, designet, ladetiden og hvor stillegående Kias nye storbil er trekkes frem av både kunder og bilpressen. Et bagasjerom på godt over 800 liter med de to bakerste setene nedslått er også noe mange setter pris på. Og ikke minst har vintertester vist at bilen ikke bare er god på vinterføre, men også at den lader raskt på vinteren, noe som er svært viktig for mange nordmenn.

Til nå har kun toppmodellen GT-Line Launch Edition vært mulig å bestille. En bil som har «alt».

Nå er to nye og fortsatt godt utstyrte versjoner klare for det norske markedet. Begge med like god plass, like rask lading og lengre rekkevidde tilgjengelig.

EV9 Exclusive 7seter AWD med 384hk/600Nm. Rekkevidde 512km(WLTP) Pris: 799.900

EV9 Exclusive 7 seter RWD med 203hk/350Nm. Rekkevidde 563km(WLTP). Pris: 739.900

Det blir mulig å bestille de nye modellene fra 16. januar.

null
EV9 Exclusive sett bakfra. En høyreist SUV som ruver i det norske landskapet.

- Vi er positivt overasket over hvor mange både bedriftskunder og privatkunder som har etterlyst en rimeligere priset tohjulstrekker. Man tenker ofte at i Norge så må du ha trekk på alle fire. Mange steder i Norge er ikke dette nødvendig og med SNOW mode har vi sett hvor utrolig godt Kia EV6 tar seg frem med trekk på bakhjulene i snøen. Vi forventer det samme av EV9. Min personlige erfaring er at dette er annerledes med elbiler enn med fossilbiler som er lette i rumpa, sier kommunikasjonssjef i Kia Bil Norge, Christian Lagaard

Det er ifølge Kia utstyr som man ikke må ha, men som er «nice to have» som tas av på de rimeligere, men fortsatt godt utstyrte modellene.

-Bilene får eksempelvis ikke innvendig kameraspeil. Dette er deilig å ha, men de fleste klarer seg fint uten. Store skjermer, 360- kamera, varme/kjøling i setene foran og bak, veganske skinnseter og stilige hjul som da blir 19`` i stedet for 21`` er blant endringene. Bilene får lengre rekkevidde med mindre hjul, forklarer Lagaard. Han legger også til at bilene er like stillegående, romslige og praktiske som toppmodellen. Bilene kommer til Norge før sommeren.

Se vedlagt prisliste, utstyrsliste, tekniske spesifikasjoner og tilbehørsliste.

null
Kia EV9 er over fem meter lang. Taket skråer bakover og en der i en takspoiler. På denne måten glir luften raskere over bilen. CD- taller er på kun 28 til tross for at dette er en stor og høy bil. Her ser du bilen på 19`` hjul.

Om oss

Kia Bil Norge er hovedimportør av Kia til Norge. Vi har dyktige forhandlere i hele landet. Kia Bil Norge er en del av Bertel O. Steen, som er et av Norges største service- og handelsselskap. Den første Kia ble importert av Kia Bil Norge i november 1994. I dag ruller det mer enn 75.000  Kia på norske veier. Service og ettermarked ivaretas av et kompetent og serviceinnstilt forhandlernett.

Bedriftens slagord, ‘Movement that inspires’, gjenspeiler Kias forpliktelse til å inspirere kunder med sine produkter og tjenester.

Følg pressemeldinger fra Kia Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kia Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Kia Norge