University of South Carolina er vinner av NHHs casekonkurranse
Reitan Retail spurte studenter om råd i NHHs internasjonale casekonkurranse. Nå er konkurransen over, og vi gratulerer studentene fra University of South Carolina som vinnerlaget.

Ba studenter om råd
Reitan Retail har som mål å skape de beste kundeopplevelsene i folks hverdag, og bidra til en mer bærekraftig fremtid. For å få nye perspektiver og ideer til hvordan REMA 1000 i Norge og Danmark kan nå det strategiske målet om et bærekraftig dagligvaresortiment innen 2030, spurte vi studenter om råd i NHHs internasjonale casekonkurranse. Med 24 timer til rådighet, har 12 engasjerte lag fra flere av de beste handelshøyskolene i verden forsøkt å svare på hvordan vi kan nå dette målet.
Finalen
Fredag 6. oktober var det duket for finale i casekonkurransen, hvor de tre beste lagene presenterte sine løsninger. Juryen besto av økonomidirektør i REMA 1000 Mats Kallum, kommunikasjonssjef i Reitan Retail Øyvind Breivik, leder for bærekraft og samfunnsansvar i REMA 1000 Emilie Våge, samt representanter fra næringsliv og akademia.
Juryens begrunnelse
Da Mats Kallum kom på scenen for å annonsere vinnerlaget og overrekke prisen, vektla han at juryen var imponert over nivået til finalistene, og at det var tøff konkurranse mellom lagene, men at det til slutt var University of South Carolina som stakk av med seieren:
– Vinnerlaget viste stort talent når det gjelder presentasjonsevner. De hadde kreative løsninger med bruk av teknologi, gode svar da de ble utfordret under spørsmålsrunden, og de koblet strategien sin til verdiene våre. Reitan Retail er et verdidrevet selskap, så vi satte derfor stor pris på det.
Tusen takk til alle studentene som har deltatt i konkurransen. Vi er imponert over deres engasjement, og det dere har oppnådd på så kort tid.
Nøkkelord
Kontakter
Øyvind BreivikKommunikasjonssjefReitan Retail
Tel:+47 40 22 66 86oyvind.breivik@reitanretail.noOm oss
Reitan Retail er et ledende retailselskap i Norden og Baltikum med virksomhet innen dagligvare, convenience og mobilitet i syv land.
Vi er en familie med 43 500 positive og offensive mennesker og sterke merkevarer som REMA 1000, Narvesen, R-kioski, Pressbyrån, Uno-X og 7-Eleven.
Med sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap, deler vi et felles mål om å skape de beste kundeopplevelsene i folks hverdag, og bidra til en mer bærekraftig fremtid.

Følg pressemeldinger fra Reitan Retail
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Retail på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Retail
Skal lage tidenes sykkelfest med Tour de France i Norge4.7.2025 13:02:42 CEST | Pressemelding
Neste år kan syklister fra hele verden få oppleve Tour de France-stemning i Trondheim. Da skal Tour de France arrangere et storslagent amatørsykkelritt i byen. Initiativtaker er Reitan Retail.
Reitan Retail kåret til «Årets klatrer» blant Norges mest attraktive arbeidsgivere12.6.2025 15:01:01 CEST | Pressemelding
Hvert år kårer Universum Norge landets mest attraktive arbeidsgivere. 11 000 studenter har stemt frem sine drømmearbeidsgivere – og Reitan Retail klatrer oppover listen. Vi er kåret til «Årets klatrer» i kategorien business.
Reitan Retail ny medeier i Spenn29.4.2025 08:01:02 CEST | Pressemelding
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle Spenn til å bli Nordens mest utbredte fordelsvaluta.
Etablerer ekspertråd for bruk av kunstig intelligens14.4.2025 12:00:00 CEST | Pressemelding
Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke muligheter gir utviklingen? Det skal åtte kompetente og modige stemmer gi svar på når Reitan Retail nå etablerer sitt andre Future Advisory Board (FAB).
REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven inngår strategisk partnerskap med Danish Golf1.4.2025 11:16:07 CEST | Pressemelding
Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote, organisasjonen bak Danish Golf Championship og den danske profftouren ECCO Tour. Merkevarene blir Premium Partnere på alle GolfPromotes aktiviteter og vil spille en sentral rolle i utviklingen av golf i Danmark.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom