Reitan Retail er caseselskap i NHHs casekonkurranse
I dag ble Reitan Retail avslørt som caseselskap i årets NHH International Case Competition (NHH ICC). De neste 24 timene vil 12 lag utvikle løsninger for hvordan REMA 1000 kan nå det strategiske målet om et bærekraftig dagligvaresortiment innen 2030.
12 lag - 48 studenter - 24 timer - 1 case
Hvert år arrangerer Norges Handelshøyskole (NHH) en internasjonal casekonkurranse. I Bergen samles studenter fra 12 av de beste handelshøyskolene i verden, for å løse et reelt forretningsproblem. I dag ble Reitan Retail avslørt som caseselskap i årets konkurranse. Lagene har 24 timer til rådighet for å utvikle sine løsninger, og vil deretter presentere disse for en jury. Juryen består av representanter fra næringslivet, akademia, Reitan Retail og konkurransens partner, Bain & Company. De tre beste lagene vil gå videre til finalen, hvor vinnerne av konkurransen offentliggjøres fredag 6. oktober.
Caseoppgaven
Planetens og kundenes behov er i rask utvikling. I Reitan Retail kan og vil vi utgjøre en positiv forskjell, og bærekraft er integrert i vår strategi. Vårt løfte er å bidra til god folkehelse, redusere klimagassutslipp, skape større mangfold og likeverd, og sikre åpenhet og bærekraft gjennom hele verdikjeden.
For REMA 1000 betyr det å tilby dagligvarer av høy kvalitet, produsert og solgt på en ansvarlig måte, til laveste pris, og dermed gjøre det enkelt for kundene å ta de riktige valgene. Med mat og drikke som utgjør en betydelig del av virksomheten vår, er en av de mest komplekse problemene vi står overfor som selskap i dag hvordan vi kan gjøre denne delen bærekraftig. Det leder oss til spørsmålet:
Hvordan kan REMA 1000 i Norge og Danmark nå det strategiske målet om et bærekraftig dagligvaresortiment innen 2030 uten å miste markedsandeler eller gå på akkord med den sosiale, miljømessige og økonomiske dimensjonen?
Vi ser frem til å høre hvilke løsninger lagene kommer frem til, og ønsker dem lykke til.
De endelige presentasjonene er åpne for publikum i NHHs Aula fredag 6. oktober fra klokken 12.00. Da vil vi stå på stand for å promotere finalen og konkurransen. Vi håper også på å møte studenter som kan bli våre fremtidige ledertraineer.
Nøkkelord
Kontakter
Øyvind BreivikKommunikasjonssjefReitan Retail
Tel:+47 40 22 66 86oyvind.breivik@reitanretail.noOm oss
Reitan Retail er et ledende retailselskap i Norden og Baltikum med virksomhet innen dagligvare, convenience og mobilitet i syv land.
Vi er en familie med 43 500 positive og offensive mennesker og sterke merkevarer som REMA 1000, Narvesen, R-kioski, Pressbyrån, Uno-X og 7-Eleven.
Med sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap, deler vi et felles mål om å skape de beste kundeopplevelsene i folks hverdag, og bidra til en mer bærekraftig fremtid.
Følg pressemeldinger fra Reitan Retail
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Retail på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Retail
Reitan Retail inngår partnerskap med BI for å styrke student- og velferdsaktiviteter7.1.2025 13:40:04 CET | Pressemelding
Studietiden er en viktig periode for læring og personlig utvikling, men mange kan også oppleve ensomhet og utenforskap. For Reitan Retail er fellesskap og inkludering sentrale verdier. Derfor har Reitan Retail inngått et samarbeid med Handelshøyskolen BI og studentforeningen BISO for å bidra til et inkluderende og sosialt studentmiljø.
Uno-X Mobility Cycling og BAMA inngår treårig partnerskap for å fremme sunn livsstil6.1.2025 09:00:00 CET | Pressemelding
BAMA blir ny sponsor for både dame- og herrelagene til Uno-X Mobility Cycling, med et tydelig mål om å bidra til å fremme sykkelsporten og en sunn livsstil. Samarbeidet bygger på felles verdier som bærekraft, helse og matglede.
Uno-X Mobility og Felleskjøpet inngår samarbeid om lading av elektriske lastebiler26.11.2024 13:28:40 CET | Pressemelding
Selskapene signerte tirsdag en intensjonsavtale om samarbeid rundt lading og bruk av elektriske lastebiler for leveranser til kunder av Felleskjøpet som er tilknyttet Reitan Retail.
Reitan Retail blir partner i The Oslo Company8.11.2024 12:00:56 CET | Press release
Handelsselskapet Reitan Retail kjøper 30 prosent av The Oslo Company. Sammen skal partene utfordre og komplementere hverandre for å bygge sterke merkevarer gjennom utvikling av kampanjer, kreativ produksjon og historiefortelling.
Nye styremedlemmer til Reitan Retail15.10.2024 09:49:52 CEST | Pressemelding
Professor i bærekraftig forbrukeradferd Siv E. Rosendahl Skard og politiker, tidligere statsråd og forfatter Linda Hofstad Helleland går inn i styret i handelsselskapet Reitan Retail.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom