Reitan Retail

Reitan Retail er caseselskap i NHHs casekonkurranse

Del

I dag ble Reitan Retail avslørt som caseselskap i årets NHH International Case Competition (NHH ICC). De neste 24 timene vil 12 lag utvikle løsninger for hvordan REMA 1000 kan nå det strategiske målet om et bærekraftig dagligvaresortiment innen 2030. 

Norges Handelshøyskole
Norges Handelshøyskole Foto: Varde Solutions

12 lag - 48 studenter - 24 timer - 1 case

Hvert år arrangerer Norges Handelshøyskole (NHH) en internasjonal casekonkurranse. I Bergen samles studenter fra 12 av de beste handelshøyskolene i verden, for å løse et reelt forretningsproblem. I dag ble Reitan Retail avslørt som caseselskap i årets konkurranse. Lagene har 24 timer til rådighet for å utvikle sine løsninger, og vil deretter presentere disse for en jury. Juryen består av representanter fra næringslivet, akademia, Reitan Retail og konkurransens partner, Bain & Company. De tre beste lagene vil gå videre til finalen, hvor vinnerne av konkurransen offentliggjøres fredag 6. oktober.

Caseoppgaven

Planetens og kundenes behov er i rask utvikling. I Reitan Retail kan og vil vi utgjøre en positiv forskjell, og bærekraft er integrert i vår strategi. Vårt løfte er å bidra til god folkehelse, redusere klimagassutslipp, skape større mangfold og likeverd, og sikre åpenhet og bærekraft gjennom hele verdikjeden. 

For REMA 1000 betyr det å tilby dagligvarer av høy kvalitet, produsert og solgt på en ansvarlig måte, til laveste pris, og dermed gjøre det enkelt for kundene å ta de riktige valgene. Med mat og drikke som utgjør en betydelig del av virksomheten vår, er en av de mest komplekse problemene vi står overfor som selskap i dag hvordan vi kan gjøre denne delen bærekraftig. Det leder oss til spørsmålet: 

Hvordan kan REMA 1000 i Norge og Danmark nå det strategiske målet om et bærekraftig dagligvaresortiment innen 2030 uten å miste markedsandeler eller gå på akkord med den sosiale, miljømessige og økonomiske dimensjonen?

Vi ser frem til å høre hvilke løsninger lagene kommer frem til, og ønsker dem lykke til. 

De endelige presentasjonene er åpne for publikum i NHHs Aula fredag 6. oktober fra klokken 12.00. Da vil vi stå på stand for å promotere finalen og konkurransen. Vi håper også på å møte studenter som kan bli våre fremtidige ledertraineer.

Nøkkelord

Kontakter

Om oss

Reitan Retail er et ledende retailselskap i Norden og Baltikum med virksomhet innen dagligvare, convenience og mobilitet i syv land. 

Vi er en familie med 43 500 positive og offensive mennesker og sterke merkevarer som REMA 1000, Narvesen, R-kioski, Pressbyrån, Uno-X og 7-Eleven.

Med sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap, deler vi et felles mål om å skape de beste kundeopplevelsene i folks hverdag, og bidra til en mer bærekraftig fremtid. 

Følg pressemeldinger fra Reitan Retail

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Retail på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Reitan Retail

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye