Fremtind Service

Norskutviklet app gir bilister enkel tilgang til bom- og fergepriser direkte i bilen

Del

Nå kan bilister få oppdatert informasjon om bom- og fergepriser direkte på skjerm i bilen. Slik vil reiseplanleggingen bli enklere.

Bilappen «Bom og ferge» viser hvor mye turen koster i bom- og fergeutgifter.
Bilappen «Bom og ferge» viser hvor mye turen koster i bom- og fergeutgifter. Foto: Fremtind Service

Appen «Bom og ferge» er utviklet av Fremtind Service, Norges største AutoPASS-utsteder. Løsningen bygger videre på selskapets mye brukte bompengekalkulator, som daglig håndterer flere tusen forespørsler om bom- og fergeutgifter på ulike strekninger.

- Vi har tilpasset kalkulatoren for bruk i bilen for å gi bilister enkel og oversiktlig informasjon om kostnadene knyttet til turen. Appen kan brukes både med og uten AutoPASS-avtale, sier Svein Skovly, kommersiell direktør i Fremtind Service.

Brukeren trenger kun å oppgi hvor hen skal og trykke på søkeknappen for å få umiddelbar tilgang til bom- og fergeprisene. Applikasjonen viser priser basert på den valgte ruten. Med et enkelt trykk kan brukeren deretter overføre ruten til bilens innebygde navigasjonssystem, som gjør reiseplanleggingen enda enklere.

- Bompenger er et tema som engasjerer mange. Med enkel tilgang til oppdatert informasjon kan bilister planlegge turene sine bedre og kanskje også spare noen kroner, sier Skovly.

Den nye «Bom og ferge»-løsningen er i første omgang tilgjengelig for alle biler med innebygd Google (Android Automotive). Dette betyr at eiere av biler som Polestar, nyere Volvo eller Renault allerede nå kan dra nytte av tjenesten. Flere merker og modeller vil bli støttet etter hvert.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Svein Skovly, kommersiell direktør i Fremtind Service
Svein Skovly, kommersiell direktør i Fremtind Service
Last ned bilde
Bom og ferge-appen
Bom og ferge-appen
Last ned bilde
Se hvor mye turen koster i Bom og ferge-appen
Se hvor mye turen koster i Bom og ferge-appen
Last ned bilde

Om Fremtind Service

Fremtind Service er Norges største bompengeinnkrever (AutoPASS-utsteder) med mer enn 1,3 millioner bilister fra hele Norge som kunder. I 2022 sto Fremtind Service for innkreving av mer enn 6,5 milliard kroner på vegne av bompenge- og ferjeoperatørene.

Fremtind Service er eid av Fremtind Forsikring som igjen er eid av SpareBank 1 Gruppen (65%) og DNB (35%).

Følg pressemeldinger fra Fremtind Service

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Fremtind Service på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Fremtind Service

Fremtind Service varsler kunder og hindrer bompengefelle20.3.2024 09:00:00 CET | Pressemelding

Fremtind Service, Norges største AutoPASS-utsteder, tar nå et viktig skritt for å forhindre bileieres bekymringer knyttet til bompengebetalinger ved eierskifter. «Selve AutoPASS-systemet i Norge er anerkjent som et av de meste effektive i verden. Likevel er det et klart smertepunkt at selgeren risikerer å måtte dekke kjøperens bom- og fergeutgifter hvis AutoPASS-avtalen ikke oppdateres ved eierskifte», sier Svein Skovly, kommersiell direktør i Fremtind Service. Ifølge en nylig undersøkelse utført av Fremtind Service, har over ti prosent av norske bileiere opplevd å betale bompenger for en bil de har solgt. For å løse dette problemet, ofte kalt bompengefellen, varsler nå Fremtind Service alle personkunder med AutoPASS-abonnement så snart de får informasjon om eierskifter fra Motorvognregisteret. Dette varslet er betinget av at kontaktinformasjonen, inkludert mobilnummer og e-post, er oppdatert. Foreløpige tall fra Fremtind Service viser at omtrent halvparten av bileierne endrer AutoPASS

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye