Fremtind Service

Ingen rabatt uten bombrikke

Del

Norske bilister sparer store summer med AutoPASS-avtale og bombrikke. Du trenger fortsatt bombrikken selv om timesreglene endres.

Flere bompengeselskap fjerner nå kravet om AutoPASS-avtale og bombrikke for å få fordelen med timesregel. Timesregel betyr at bilisten kun betaler for én bompassering i løpet av en time selv om en bomstasjon eller bomring passeres flere ganger.

Endringen gjelder kun timesregelen, og bilistene må fortsatt ha gyldig AutoPASS-avtale og bombrikke for å få rabatt og andre fordeler.

Mye penger å spare

Alle lette kjøretøy som person- og varebiler med AutoPASS-avtale og bombrikke får en rabatt på tjue prosent på bompasseringer. I tillegg får bilistene ti prosent rabatt på ferjer. For Fremtind Service’ kunder utgjorde denne rabatten i gjennomsnitt mer enn 1.200 kroner i 2022.

For elbilistene er det enda mer å spare. Elbiler må i de aller fleste bomstasjonene betale samme pris som en dieselbil hvis AutoPASS-avtalen og bombrikken mangler.

AutoPASS-avtale er også nødvendig for å få fordelen månedstak. Månedstak betyr at et kjøretøy ikke belastes for mer enn et maksimalt antall passeringer i løpet av en måned. For eksempel belastes man i Ålesund for maksimalt 60 betalende passeringer i måneden, mens tallet i Tromsø er 80.

Nøkkelord

Kontakter

Om Fremtind Service

Fremtind Service er Norges største bompengeinnkrever (AutoPASS-utsteder) med mer enn 1,3 millioner bilister fra hele Norge som kunder. I 2022 sto Fremtind Service for innkreving av mer enn 6,5 milliard kroner på vegne av bompenge- og ferjeoperatørene.

Fremtind Service er eid av Fremtind Forsikring som igjen er eid av SpareBank 1 Gruppen (65%) og DNB (35%).

Følg pressemeldinger fra Fremtind Service

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Fremtind Service på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Fremtind Service

Fremtind Service varsler kunder og hindrer bompengefelle20.3.2024 09:00:00 CET | Pressemelding

Fremtind Service, Norges største AutoPASS-utsteder, tar nå et viktig skritt for å forhindre bileieres bekymringer knyttet til bompengebetalinger ved eierskifter. «Selve AutoPASS-systemet i Norge er anerkjent som et av de meste effektive i verden. Likevel er det et klart smertepunkt at selgeren risikerer å måtte dekke kjøperens bom- og fergeutgifter hvis AutoPASS-avtalen ikke oppdateres ved eierskifte», sier Svein Skovly, kommersiell direktør i Fremtind Service. Ifølge en nylig undersøkelse utført av Fremtind Service, har over ti prosent av norske bileiere opplevd å betale bompenger for en bil de har solgt. For å løse dette problemet, ofte kalt bompengefellen, varsler nå Fremtind Service alle personkunder med AutoPASS-abonnement så snart de får informasjon om eierskifter fra Motorvognregisteret. Dette varslet er betinget av at kontaktinformasjonen, inkludert mobilnummer og e-post, er oppdatert. Foreløpige tall fra Fremtind Service viser at omtrent halvparten av bileierne endrer AutoPASS

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye