Fleks

Fleks inngår samarbeid med bildelingsselskapet Getaround

Nå kan Fleks-kunder leie ut bilen sin til andre. På den måten håper Fleks og Getaround å bidra til bedre utnyttelse av bilparken i samfunnet.

Tonje Løkaas fra Fleks og August Grønli fra Getaround ser frem til samarbeidet.

– Vi ser hele tiden på hvordan vi kan utvikle nye tjenester som kan være med på å gjøre folks bilhverdag mest mulig fleksibel. Vi vet at mange kunder har savnet å kunne leie ut Fleks-bilen sin når de ikke bruker den, slik du kan gjøre om du eier en bil. Vi er derfor veldig glade for at vi fremover kan tilby denne tjenesten, sier Tonje Løkaas, CCO i Fleks.

– Det beste fra to verdener

Tjenesten har kommet til via et nytt samarbeid med Getaround, som er Norges største plattform for privat bilutleie. Det er på deres plattform Fleks-kundene nå kan leie ut bilen sin.

– Dette er det beste fra to verdener! Nå er det mulig å ivareta den friheten bilabonnement gir deg samtidig som du kan betale for noe av kostnaden ved å leie den ut når du ikke bruker den selv, sier August Grønli, forretningsutvikler i Getaround.

Lavere månedskostnad og mer delingsøkonomi

Tonje Løkaas i Fleks sier at tjenesten blir rullet ut på et veldig godt tidspunkt, og har stor tro på at nyheten vil være aktuell for mange.

– Vi ser at tjenester som kan bidra til at folk kan spare penger er spesielt ettertraktet, i en tid der privatøkonomi står fremst i tankene til de fleste av oss. Det er ingen grunn til at du skal måtte betale for bilen din når du ikke bruker den. Da kan du heller la andre få glede av den, og du kan få ned bilkostnadene, sier hun og fortsetter:

– Dette bidrar også til mer delingsøkonomi, noe som har vært en av visjonene våre siden starten i 2019. En gjennomsnittlig norsk bil står stille over 90 prosent av tiden, og det å dele bilen sin med andre er et viktig tiltak for å få ned denne prosenten.

August Grønli i Getaround er enig, og tror den nye tjenesten blir tatt godt imot.

– Fleks sine kunder er allerede fremoverlent og opptatt av både teknologi, økonomi og frihet. Dette passer svært godt med de som bruker tjenesten vår, og jeg vil tro veien er kort fra å abonnere på bil til å leie den ut. I tillegg er bilene til Fleks midt i blinken for brukerne våre, så her finnes det i aller største grad et marked! Jeg er overbevist om at responsen kommer til å være god.

Om Fleks og Getaround

Om Fleks

Fleks er Nordens største tilbyder av bilabonnement, med lokasjon i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger. Bilabonnement er som å eie en egen bil, men du har muligheten  til å bytte bil ved behov og la andre ta seg av service og vedlikehold. Selskapet har også et eget bruktbilselskap, som kjøper og selger bilene til de som vil gå fra eierskap til abonnement.

Om Getaround

Getaround er verdens ledende bildelingsplattform, og lar deg booke en bil fra nabolaget og kjøre av sted. Tjenesten er tilgjengelig i USA, Frankrike, Tyskland, Spania, Østerrike, Belgia, Storbritannia og Norge. Bilene leies ut av både privatpersoner og profesjonelle aktører, og tjenesten inkluderer kaskoforsikring fra If og veihjelp døgnet rundt. I 2019 kjøpte Getaround den norske bildelingsplattformen Nabobil, og høsten 2021 byttet Nabobil navn til Getaround.

Følg pressemeldinger fra Fleks

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Fleks på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Fleks