Fleks

Fleks styrker styret med to nye medlemmer

På generalforsamlingen 29. mars ble Ellen Hanetho valgt til ny styreleder i Fleks og Anne Kristine Lund til nytt styremedlem. Eierne, med Bertel O. Steen og Sparebank 1 i spissen, styrker kompetansen i styret og planlegger for videre vekst.
Simona Trombetta (f.v) og Ellen Hanetho. Foto: Håkon Sataøen

– Jeg er imponert over posisjonen Fleks har tatt innenfor fleksibelt bilhold med basis i strategiske langsiktige eiere, et erfarent styre og en dyktig ledelse. Det er en glede å inviteres til å lede styret, og jeg ser frem til å samarbeide med styrekolleger og ledelse for å bidra til å videreutvikle selskapets posisjon, sier Ellen Hanetho.

Hanetho har 25 års erfaring fra finans, strategisk forretningsutvikling og strukturell vekst fra norske og internasjonale selskaper. Hun har også bred erfaring fra styreroller i børsnoterte og unoterte selskaper innenfor mange ulike sektorer.

3 av 7 styremedlemmer kvinner

Avtroppende styreleder Simona Trombetta, som representerer en av de to hovedeierne, Bertel O. Steen, fortsetter i styret. Hun er svært fornøyd med at Hanetho har takket ja til vervet.

– Jeg er svært glad for at Ellen har takket ja til vervet som styreleder i Fleks. Med henne får vi mange års kompetanse som vil være viktig i tiden som kommer for selskapet. Vi får styrket styret ytterligere med internasjonal erfaring og erfaring fra ulike bransjer. Det er viktig i tiden vi går inn i, sier hun og fortsetter:

– Jeg er også glad for at Anne Kristine Lund har takket ja til å bli med som nytt styremedlem. Hun er en sterk teknologiprofil, med bred erfaring fra startup-verdenen og ulike tech-selskaper. Med begge på laget får vi kompletterende kompetanse i styret som vil støtte oss i å ta gode og viktige strategiske valg for fremtiden.

Lund ser frem til tiden som kommer.

– Jeg har stor tro på et fleksibelt bilhold. Fleks har et sterkt team, sterke eiere og jeg gleder meg til å bidra til videre vekst.

Ser frem til tett samarbeid

Petter Kjøs Utengen, CEO i Fleks, ser frem til å arbeide tett med det nye styret.

– Det har vært gode, spennende år og god ledelse, og jeg ser frem til å jobbe tett med både nye og eksisterende styremedlemmer, og all den viktige erfaringen de sitter på.

Dette er det nye styret i Fleks

• Ellen Hanetho
  • Simona Trombetta
  • Anne Kristine Lund
  • Magnus Øverby
  • Are Juklestad Berg
  • Rune Georg Surland
  • Andreas Eieland

Simona Trombetta (f.v) og Ellen Hanetho. Foto: Håkon Sataøen

Om Fleks

Fleks

Fleks er Norges største tilbyder av bilabonnement. Bilabonnement er som å eie en egen bil, men du får full fleksibilitet til å bytte bil ved behov og la andre ta seg av service og vedlikehold.

Vi ble startet i 2019 og har i dag over 80 ansatte og over 3000 biler, med lokasjoner i Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim. Våre største eiere er Bertel O. Steen og Sparebank 1.

Følg pressemeldinger fra Fleks

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Fleks på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Fleks