Maria Helsengreen blir ny partner i Deloitte

Deloitte styrker konsulentlaget med den erfarne partneren Maria Helsengreen.

Helsegreen starter i Deloitte 3. april. Hun har lang erfaring fra næringslivet, og kommer senest fra en stilling som partner og leder av konsulentavdelingen til EY i Bergen. Cecilia Flatum, leder for Consulting i Deloitte Norge, er svært fornøyd med å ha på plass Helsengreen i Deloitte.

- Vi er svært fornøyde med å få Maria med på laget. Hun er meritert og erfaren rådgiver med imponerende resultater, og styrker vår bærekraftssatsning innen energi og havet, strategi og CFO-funksjonen, sier Flatum.

Konsulent med toppledererfaring

Allerede på 90-tallet startet konsulentkarrieren Arthur Andersen Business Consulting, hvor hun tidlig ble partner. Hun tar med seg lang erfaring fra ulike topplederstillinger blant annet som CFO/COO i DNB Asset Management, CFO i TV2 og Argentum, samt en rekke styreverv. De siste årene har hun jobbet særlig med akvakultur og bærekraftige forretningsmodeller for havnæringen.

Nå gleder hun seg til å bruke erfaringen til å hjelpe kunder med spennende og komplekse problemstillinger.

- Jeg har fått et svært godt inntrykk av menneskene i Deloitte. Her ser jeg frem til å jobbe i team på tvers av fagområder og forrteningsmodeller. I bransjene jeg tidligere har jobbet i, har dette vært en forutsetting for å lykkes. Jeg har tro på Deloittes multidisiplinære modell, som gjør oss i stand til å sette sammen den kompetansen kundene til enhver tid trenger, sier Halsengreen.

En CXO-rådgiver for grønn omstilling

Helt siden 2005 har Helsengreen jobbet med bærekraftsrapportering- og strategi. Hun ønsker i tiden fremover å hjelpe kunder med å utvikle nye bærekraftige og lønnsomme modeller.

- Bærekraftsutfordringene er i en del tilfeller så store at det hemmer veksten for en del selskaper. For å få med investorer, kunder og talenter, er man derfor avhengig av å ha en god bærekraftsstrategi i bunn. Jeg ser virkelig frem til å hjelpe kunder i deres overgang mot en grønn og bærekraftig økonomi, sier den nye partneren.