Reitan Retail blir ny hovedsamarbeidspartner med Nobels Fredssenter

– Gjennom fredsprisvinnernes ideer og arbeid ønsker vi å inspirere til små og store endringer for en fredeligere verden. Jeg er glad for at vi nå får med oss Reitan Retail som hovedsamarbeidspartner i dette arbeidet, sier direktør for Nobels Fredssenter, Kjersti Fløgstad.
Viderefører og styrker samarbeidet
Fløgstad fremhever at verdigrunnlaget som Reitan Retail bygges på var viktig for å velge selskapet som langsiktig partner.
– Vi samarbeidet med Reitan Retail også i 2022, da som partner for arrangementer om Nobels Fredspris 2021. Vi opplever at Reitan Retail står for verdier som passer godt med det vi ønsker å fremme, og setter pris på at vi nå kan styrke samarbeidet, sier Fløgstad.
Viktigheten av dialog
Ole Robert Reitan, CEO i Reitan Retail, trekker frem fokuset som Fredssenteret har på dialog som en av hovedårsakene til at nettopp Nobels Fredssenter er en god samarbeidspartner for selskapet han leder.
– Vi tror konflikter kan unngås og at verden blir et bedre sted med åpen og god dialog, og vi ønsker å støtte Fredssenteret i dette viktige arbeidet, sier Reitan.
– Ett av verdigrunnlagene i Reitan Retail er at vi skal snakke med hverandre, ikke om hverandre. God dialog gjør oss i stand til å skape de beste handleopplevelsene i folks hverdag, og når vi kombinerer dialog med handling kan vi bidra til en mer bærekraftig fremtid, sier han.
Nobels Fredssenter, som ligger på Rådhusplassen i Oslo sentrum, er museet for Nobels fredspris. Senteret har siden oppstarten i 2005 tilbudt utstillinger, arrangementer, omvisninger og digital formidling om fredsprisens historie og prisvinnernes arbeid. I et normalår tar senteret imot over 200 000 besøkende, deriblant flere hundre skolegrupper.
I tillegg til avtalen med Reitan Retail, som strekker seg ut 2025, har Nobels Fredssenter også hovedsamarbeidsavtale med aluminium- og energiselskapet Hydro.
Nøkkelord
Kontakter
Øyvind BreivikKommunikasjonssjefReitan Retail
Tel:+47 40 22 66 86oyvind.breivik@reitanretail.noBilder


Lenker
Om Reitan Retail
Reitan Retail er et ledende handelsselskap i Norden og Baltikum med virksomhet innen dagligvare, servicehandel og mobilitet i syv land.
Vi er en familie med 42.000 positive og offensive mennesker og sterke merkevarer som REMA 1000, Narvesen, R-kioski, Pressbyrån, Uno-X, YX og 7-Eleven.
Med sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap, deler vi et felles mål om å skape de beste kundeopplevelsene i folks hverdag, og bidra til en mer bærekraftig fremtid.
Vår unike franchisemodell er kjernen i vår forretningsmodell, og kunden er vår øverste sjef. Vi er en del av folks hverdag - hjemme, på farten og på veien. Vi er nære, enkle og ansvarlige.
I Reitan Retail, deler vi sterke verdier og et felles formål: Å gjøre hverdagen litt enklere og verden litt bedre.
Følg pressemeldinger fra Reitan Retail
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Retail på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Retail
Uno-X og REMA 1000 satser stort på elektrisk tungtransport3.11.2023 10:24:20 CET | Pressemelding
I forbindelse med at REMA 1000 skal legge om all sin varetransport til nullutslippsløsninger, åpner Uno-X Mobility i dag selskapets første lynlader for tungtransport i Norge. Uno-X Mobility lanserer samtidig en o;ensiv satsing på å bygge o;entlig tilgjengelig infrastruktur til underveislading for tungtransport.
University of South Carolina er vinner av NHHs casekonkurranse11.10.2023 09:00:00 CEST | Pressemelding
Reitan Retail spurte studenter om råd i NHHs internasjonale casekonkurranse. Nå er konkurransen over, og vi gratulerer studentene fra University of South Carolina som vinnerlaget.
Reitan Retail er caseselskap i NHHs casekonkurranse4.10.2023 11:46:04 CEST | Pressemelding
I dag ble Reitan Retail avslørt som caseselskap i årets NHH International Case Competition (NHH ICC). De neste 24 timene vil 12 lag utvikle løsninger for hvordan REMA 1000 kan nå det strategiske målet om et bærekraftig dagligvaresortiment innen 2030.
Ny administrerende direktør i Norsk Kylling14.9.2023 13:00:00 CEST | Pressemelding
Hilde Talseth blir ny administrerende direktør i REMA 1000-eide Norsk Kylling. Talseth tar over stillingen etter Kjell Stokbakken, som skal over i ny rolle i Reitan Retail.
Reitan Retail 2022: Fornyelse og vekst i et krevende år30.3.2023 08:30:00 CEST | Pressemelding
Normalisering og økt aktivitet etter pandemien, samt stigende energipriser og global inflasjon, var de viktigste driverne for Reitan Retails virksomhet innen dagligvare, convenience og mobilitet i 2022. Trangere tider og prisfokus trakk kunder til lavpris dagligvare, mens økt reisevirksomhet ga kundevekst i convenience. I mobilitet bidro stigende energipriser til et sterkt resultat.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom