Miljø, helse, mennesker, verdikjede i Reitan Retails første helhetlige ansvarsrapport

– Vi har et betydelig fotavtrykk og dermed et betydelig ansvar. Jeg er stolt over å kunne presentere vår første helhetlige ansvarsrapport, som illustrerer et fantastisk arbeid og genuint engasjementet i hele selskapet, sier Ole Robert Reitan, CEO i Reitan Retail.
– Vi prioriterer de områdene der vi har størst mulighet til å faktisk påvirke og gjøre en positiv forskjell – for kunden og for verden. Vårt ansvarsarbeid er i tråd med våre verdigrunnlag og gjennomsyrer alt vi gjør, sier han.
Rapporten er fundamentert i Reitan Retails bærekraftstrategi, utarbeidet i dialog med leverandører, kunder, franchisetakere, interesseorganisasjoner, eiere, ledere og et utvalg ansatte.
Gjennom de fire fokusområdene, har Reitan Retails fire forretningsområder – REMA 1000 Norge, REMA 1000 Danmark, Reitan Conveniece og Uno-X Mobility – samlet seg rundt konkrete mål. Disse innebærer reduksjon i klimautslipp, økt salg av sunnere produkter, likestilling i ledelse og blant franchisetakere, samt åpenhet og ansvarlighet i hele verdikjeden.
Se link til ansvarsrapporten for mer informasjon om arbeidet som er gjort.
– Med 42 000 mennesker og 1,9 millioner transaksjoner hver dag, har vi en fantastisk mulighet til å gjøre det lettere for kunden å ta sunne og bærekraftige valg, samtidig som vi bidrar til en mer bærekraftig fremtid. Vi er godt i gang, men vi skal gjøre enda mer, sier Reitan.
Reitan Retail har virksomhet innen dagligvare, convenience og mobilitet i syv land, med 3,850 stasjoner og utsalgssteder i Norden og Baltikum.
Nøkkelord
Kontakter
Inger SethovKommunikasjonsdirektør, Reitan Retail
Tel:+47 950 22 359inger.sethov@reitanretail.noBilder
Lenker
Om Reitan Retail
Reitan Retail er et ledende handelsselskap i Norden og Baltikum med virksomhet innen dagligvare, servicehandel og mobilitet i syv land.
Vi er en familie med 42.000 positive og offensive mennesker og sterke merkevarer som REMA 1000, Narvesen, R-kioski, Pressbyrån, Uno-X, YX og 7-Eleven.
Med sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap, deler vi et felles mål om å skape de beste kundeopplevelsene i folks hverdag, og bidra til en mer bærekraftig fremtid.
Vår unike franchisemodell er kjernen i vår forretningsmodell, og kunden er vår øverste sjef. Vi er en del av folks hverdag - hjemme, på farten og på veien. Vi er nære, enkle og ansvarlige.
I Reitan Retail, deler vi sterke verdier og et felles formål: Å gjøre hverdagen litt enklere og verden litt bedre.
Følg pressemeldinger fra Reitan Retail
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Retail på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Retail
Uno-X og REMA 1000 satser stort på elektrisk tungtransport3.11.2023 10:24:20 CET | Pressemelding
I forbindelse med at REMA 1000 skal legge om all sin varetransport til nullutslippsløsninger, åpner Uno-X Mobility i dag selskapets første lynlader for tungtransport i Norge. Uno-X Mobility lanserer samtidig en o;ensiv satsing på å bygge o;entlig tilgjengelig infrastruktur til underveislading for tungtransport.
University of South Carolina er vinner av NHHs casekonkurranse11.10.2023 09:00:00 CEST | Pressemelding
Reitan Retail spurte studenter om råd i NHHs internasjonale casekonkurranse. Nå er konkurransen over, og vi gratulerer studentene fra University of South Carolina som vinnerlaget.
Reitan Retail er caseselskap i NHHs casekonkurranse4.10.2023 11:46:04 CEST | Pressemelding
I dag ble Reitan Retail avslørt som caseselskap i årets NHH International Case Competition (NHH ICC). De neste 24 timene vil 12 lag utvikle løsninger for hvordan REMA 1000 kan nå det strategiske målet om et bærekraftig dagligvaresortiment innen 2030.
Ny administrerende direktør i Norsk Kylling14.9.2023 13:00:00 CEST | Pressemelding
Hilde Talseth blir ny administrerende direktør i REMA 1000-eide Norsk Kylling. Talseth tar over stillingen etter Kjell Stokbakken, som skal over i ny rolle i Reitan Retail.
Reitan Retail 2022: Fornyelse og vekst i et krevende år30.3.2023 08:30:00 CEST | Pressemelding
Normalisering og økt aktivitet etter pandemien, samt stigende energipriser og global inflasjon, var de viktigste driverne for Reitan Retails virksomhet innen dagligvare, convenience og mobilitet i 2022. Trangere tider og prisfokus trakk kunder til lavpris dagligvare, mens økt reisevirksomhet ga kundevekst i convenience. I mobilitet bidro stigende energipriser til et sterkt resultat.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom