Miljø, helse, mennesker, verdikjede i Reitan Retails første helhetlige ansvarsrapport

– Vi har et betydelig fotavtrykk og dermed et betydelig ansvar. Jeg er stolt over å kunne presentere vår første helhetlige ansvarsrapport, som illustrerer et fantastisk arbeid og genuint engasjementet i hele selskapet, sier Ole Robert Reitan, CEO i Reitan Retail.
– Vi prioriterer de områdene der vi har størst mulighet til å faktisk påvirke og gjøre en positiv forskjell – for kunden og for verden. Vårt ansvarsarbeid er i tråd med våre verdigrunnlag og gjennomsyrer alt vi gjør, sier han.
Rapporten er fundamentert i Reitan Retails bærekraftstrategi, utarbeidet i dialog med leverandører, kunder, franchisetakere, interesseorganisasjoner, eiere, ledere og et utvalg ansatte.
Gjennom de fire fokusområdene, har Reitan Retails fire forretningsområder – REMA 1000 Norge, REMA 1000 Danmark, Reitan Conveniece og Uno-X Mobility – samlet seg rundt konkrete mål. Disse innebærer reduksjon i klimautslipp, økt salg av sunnere produkter, likestilling i ledelse og blant franchisetakere, samt åpenhet og ansvarlighet i hele verdikjeden.
Se link til ansvarsrapporten for mer informasjon om arbeidet som er gjort.
– Med 42 000 mennesker og 1,9 millioner transaksjoner hver dag, har vi en fantastisk mulighet til å gjøre det lettere for kunden å ta sunne og bærekraftige valg, samtidig som vi bidrar til en mer bærekraftig fremtid. Vi er godt i gang, men vi skal gjøre enda mer, sier Reitan.
Reitan Retail har virksomhet innen dagligvare, convenience og mobilitet i syv land, med 3,850 stasjoner og utsalgssteder i Norden og Baltikum.
Nøkkelord
Kontakter
Inger SethovKommunikasjonsdirektør, Reitan Retail
Tel:+47 950 22 359inger.sethov@reitanretail.noBilder
Lenker
Om Reitan Retail
Reitan Retail er et ledende handelsselskap i Norden og Baltikum med virksomhet innen dagligvare, servicehandel og mobilitet i syv land.
Vi er en familie med 42.000 positive og offensive mennesker og sterke merkevarer som REMA 1000, Narvesen, R-kioski, Pressbyrån, Uno-X, YX og 7-Eleven.
Med sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap, deler vi et felles mål om å skape de beste kundeopplevelsene i folks hverdag, og bidra til en mer bærekraftig fremtid.
Vår unike franchisemodell er kjernen i vår forretningsmodell, og kunden er vår øverste sjef. Vi er en del av folks hverdag - hjemme, på farten og på veien. Vi er nære, enkle og ansvarlige.
I Reitan Retail, deler vi sterke verdier og et felles formål: Å gjøre hverdagen litt enklere og verden litt bedre.
Følg pressemeldinger fra Reitan Retail
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Retail på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Retail
Ny administrerende direktør i Norsk Kylling14.9.2023 13:00:00 CEST | Pressemelding
Hilde Talseth blir ny administrerende direktør i REMA 1000-eide Norsk Kylling. Talseth tar over stillingen etter Kjell Stokbakken, som skal over i ny rolle i Reitan Retail.
Reitan Retail 2022: Fornyelse og vekst i et krevende år30.3.2023 08:30:00 CEST | Pressemelding
Normalisering og økt aktivitet etter pandemien, samt stigende energipriser og global inflasjon, var de viktigste driverne for Reitan Retails virksomhet innen dagligvare, convenience og mobilitet i 2022. Trangere tider og prisfokus trakk kunder til lavpris dagligvare, mens økt reisevirksomhet ga kundevekst i convenience. I mobilitet bidro stigende energipriser til et sterkt resultat.
Reitan Retail blir ny hovedsamarbeidspartner med Nobels Fredssenter13.1.2023 09:00:00 CET | Pressemelding
Handelsselskapet Reitan Retail har inngått avtale om å være hovedsamarbeidspartner med Nobels Fredssenter de neste tre årene. Avtalen har som hensikt å skape engasjement om fredsprisens budskap og betydningen av dialog for demokrati og fred.
Ny Menon-rapport: Prisdiskrimineringsforbud kan gi lavere priser19.12.2022 13:32:33 CET | Pressemelding
Menon Economics konkluderer i en ny rapport med at et forbud mot usaklig prisdiskriminering kan redusere etableringshindre i dagligvaremarkedet og bidra til at mindre kjeder og leverandører kan vokse og dermed øke konkurransen i det norske markedet.
Forskriftforslag: Close, but no cigar16.12.2022 12:24:48 CET | Pressemelding
Reitan Retail og Oda Norway har i dag sendt inn høringssvar til regjeringens forslag til forskrift om usaklig prisdiskriminering. Begge ønsker regjeringens forskrift velkommen, men mener den må forbedres på vesentlige punkter.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom