Norli får ny administrerende direktør

Styret i Norli har 5. mai 2022 besluttet å ansette Johan Baklund som ny administrerende direktør. Han tiltrer stillingen etter sommerferien.

Baklund har bred erfaring fra retailvirksomheter som Felleskjøpet, Synsam, Apotek1, Circle K, samt ICA.

Styreleder i Norli Tone Krohn Clausen sier det er en glede å ønske Johan Baklund velkommen til bransjen. – Baklund kan vise til imponerende resultater innen faghandel, han er en kommersiell strateg med operativ ledererfaring og er en inspirerende, samlende og god leder. Norli er et selskap med solid økonomi og som er svært godt posisjonert for fremtiden og spiller en viktig rolle i bokbransjens samfunnsoppdrag. Vi har sterk tro på at Baklund vil bygge på styrkene til Norli og utvikle virksomheten videre sammen med organisasjonen.

Styret takker samtidig John Thomasgaard for hans bidrag. Han har ledet selskapet i 10 avgjørende år for Norli.

Johan Baklund ser frem til å ta fatt på arbeidet. – Norli har et viktig samfunnsoppdrag og er en sterk faghandel. Jeg gleder meg til å møte ansatte rundt om i hele landet og sammen videreutvikle Norli som en robust og fremtidsrettet bokhandel.

John ThomasgaardAdministrerende direktørNorli AS

Tel:45 00 58 30

Om Norli

Universitetsgata 20

Norli er landets største bokhandelvirksomhet, en ledende kvalitetsbokhandel med et bredt butikknettverk fordelt over hele landet, nettbutikk og egen vareforsyning. Norli-bokhandlene og tilknyttede forhandlere har en samlet omsetning på omlag 2 mrd. kr., fordelt på over 200 butikker. Kjeden er eid av Aschehoug og NorgesGruppen.