Reitan Retail lanserer nytt bykonsept

Den første butikken åpner på Grünerløkka i Oslo 5. mai.
- Innom er en nyskapende blanding mellom convenience og dagligvare – det beste fra to verdener. Her skal vi teste ut fremtidens butikk for urbane kunder med høye krav til både enkelthet og ansvarlighet, sier Ole Robert Reitan, CEO i Reitan Retail.
- Innom tilbyr et utvalg som er enda bedre tilpasset nabolaget, samtidig som vi gjør det enkelt for folk i hverdagen, slik vi gjør best. Vi starter på Grünerløkka og skal lære fra denne butikken før vi eventuelt bygger flere, sier Reitan.
Reitan Retail omfatter en rekke sterke merkevarer innenfor convenience og lavpris-dagligvare i Norden og Baltikum, blant annet REMA 1000, 7-Eleven og Narvesen i Norge. Innom kombinerer convenience og dagligvare, i tråd med selskapets mål om å utnytte mangfoldet i konsepter og merkevarer for å skape enda bedre kundeopplevelser i fremtiden.
Konseptet, som er nytt i det norske markedet, tar med seg det beste fra ulike bransjer:
- Matbutikk: 3000 dagligvarer til lave priser.
- Convenience: Om lag 80 spiseklare ferdigretter og sunn snacks. Blant annet pokébowls, wraps, salater, smoothier, havregrøt og påsmurte baguetter.
- Bakeri: Eget bakeri i butikken med over 50 ulike brød og bakevarer.
Innom tilbyr dagligvarer fra REMA 1000 til samme lave priser og et betydelig utvalg av sunn, fersk og bærekraftig mat på farten for folk som bor og ferdes på Grünerløkka. Butikken vil også ha et bredt uvalgt av egne merkevarer, blant annet økologiske produkter fra Kolonihagen og mer saktevoksende Solvinge-kylling fra Norsk Kylling.
- Innom skal være et sted du har lyst til å stikke innom for en kaffe på vei til jobb, en snacks på vei fra trening, rykende ferske croissanter til frokost eller bare melk og brød, sier daglig leder Havva Kara, som har ledet arbeidet med å utvikle konseptet og som selv skal drive butikken i oppstartsfasen.
- Jeg gleder meg stort til å vise folk på Grünerløkka den nye butikken. Stikk innom og fortell oss hva du syns, sier Havva, som har 10 år bak seg i REMA 1000-systemet.
Nykommeren har overtatt lokalene i Thorvald Meyers gate 23 A, som de siste 23 årene har huset en populær REMA 1000. Innom har et klart slektskap til REMA 1000-konseptet og rendyrker den velkjente filosofien: «Det enkle er ofte det beste». I tillegg til at prisene er like lave som på REMA 1000, kan Æ-appen også brukes på Innom.
Innom åpner i Thorvald Meyersgate på Grünerløkka i Oslo torsdag 5. mai kl 7.30.
Nøkkelord
Kontakter
Øyvind BreivikKommunikasjonssjefReitan Retail
Tel:+47 40 22 66 86oyvind.breivik@reitanretail.noBilder



Lenker
Om Reitan Retail
Reitan Retail er et ledende handelsselskap i Norden og Baltikum med virksomhet innen dagligvare, servicehandel og mobilitet i syv land.
Vi er en familie med 42.000 positive og offensive mennesker og sterke merkevarer som REMA 1000, Narvesen, R-kioski, Pressbyrån, Uno-X, YX og 7-Eleven.
Med sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap, deler vi et felles mål om å skape de beste kundeopplevelsene i folks hverdag, og bidra til en mer bærekraftig fremtid.
Vår unike franchisemodell er kjernen i vår forretningsmodell, og kunden er vår øverste sjef. Vi er en del av folks hverdag - hjemme, på farten og på veien. Vi er nære, enkle og ansvarlige.
I Reitan Retail, deler vi sterke verdier og et felles formål: Å gjøre hverdagen litt enklere og verden litt bedre.
Følg pressemeldinger fra Reitan Retail
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Retail på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Retail
Reitan Retail søker deg som vil være med og forme fremtidens handel5.2.2025 10:34:54 CET | Pressemelding
Reitan Retail søker visjonære, offensive og innovative personer til Future Advisory Board (FAB). Vi ønsker bidrag fra deg som ser muligheter der andre ser utfordringer.
Reitan Retail og MOT: Vil gjøre en forskjell for ungdom – og kjøpmenn3.2.2025 10:00:00 CET | Pressemelding
Reitan Retail og MOT Norge har inngått en treårig avtale for å støtte MOT sitt arbeid med å styrke ungdoms robusthet ved å forbygge mobbing, utenforskap og psykiske vansker.
Reitan Retail inngår partnerskap med BI for å styrke student- og velferdsaktiviteter7.1.2025 13:40:04 CET | Pressemelding
Studietiden er en viktig periode for læring og personlig utvikling, men mange kan også oppleve ensomhet og utenforskap. For Reitan Retail er fellesskap og inkludering sentrale verdier. Derfor har Reitan Retail inngått et samarbeid med Handelshøyskolen BI og studentforeningen BISO for å bidra til et inkluderende og sosialt studentmiljø.
Uno-X Mobility Cycling og BAMA inngår treårig partnerskap for å fremme sunn livsstil6.1.2025 09:00:00 CET | Pressemelding
BAMA blir ny sponsor for både dame- og herrelagene til Uno-X Mobility Cycling, med et tydelig mål om å bidra til å fremme sykkelsporten og en sunn livsstil. Samarbeidet bygger på felles verdier som bærekraft, helse og matglede.
Uno-X Mobility og Felleskjøpet inngår samarbeid om lading av elektriske lastebiler26.11.2024 13:28:40 CET | Pressemelding
Selskapene signerte tirsdag en intensjonsavtale om samarbeid rundt lading og bruk av elektriske lastebiler for leveranser til kunder av Felleskjøpet som er tilknyttet Reitan Retail.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom