TikTok blir offisiell samarbeidspartner med filmfestivalen i Cannes
- Et unikt samarbeid til den historiske filmfestivalen i Cannes
- Innholdsskapere konkurrerer i tre kortfilmkategorier der de kan vinne store pengepremier
Innovativt samarbeid
Det eksklusive samarbeidet med filmfestivalen i Cannes forsterker TikToks forpliktelse til å skape, både på og utenfor plattformen. TikTok vil gi bred synlighet til den store kulturelle begivenheten filmfestivalen er. Verkene som presenteres og alle talentene som bidrar, vil nå ut til mer enn én milliard brukere over hele verden.
– Filmfestivalen i Cannes er et ikonisk arrangement som har forandret forutsetningene for film globalt, og vi er beæret over å få ønske dem velkommen som offisiell partner. Folk benytter TikTok for å bli unerholdt, for å uttrykke seg selv, og for å oppdage nye ting. Og vi ser virkelig frem til å kunne bidra til nettopp dette sammen med filmfestivalen i Cannes. Vi er veldig entusiastiske for at det norske TikTok-communityet skal få konkurrere med egne kortfilmer, sier Liv Sandberg, VD Global Business Solutions på TikTok Nordics.
Samarbeidet vil også kunne gi folk et nytt syn på filmfestivalen i Cannes. TikTok presenterer et stort mangfold av innhold, på nye, innovative måter. Brukere av appen vil under filmfestivalen få tilgang til eksklusivt innhold fra kulissene og den berømte røde løperen, og spektakulære møter med verdenskjente skuespillere og artister.
– Vi er glade for å samarbeide med TikTok. Dette åpner opp for at vi kan dele festivalens magi med et bredere, og mye mer globalt publikum enn noen gang før. I flere år har filmfestivalen i Cannes rettet seg mot neste generasjon filmskapere og filmelskere ved å tilby dem muligheten til å oppleve festivalen gjennom programmet vårt «3 Days in Cannes». Nå ser vi frem til å dele de mest spennende og inspirerende øyeblikkene fra festivalen gjennom linsen til TikTok-skapere og fellesskapet der. Vi gleder oss over samarbeidet med stor iver og nysgjerrighet, sier Thierry Frémaux, generaldelegat, Festival de Cannes.
Bli med i en storstilt kortfilmkonkurranse
I forkant av festivalen lanserer TikTok #TikTokShortFilm – en global konkurranse for å inspirere kreativitet og støtte nye talenter. Fra 15. mars til 8. april 2022, inviteres video- og innholdsskapere til å dele kortfilmene sine med resten av TikTok-fellesskapet. En jury, bestående av filmfagfolk og TikTok-skapere, vil velge ut tre vinnere for kategoriene «Grand Prix», «Beste manus» og «Beste redigering».
Disse talentene vil bli invitert til filmfestivalen i Cannes, der de vil få se sine egne kreasjoner bli vist 20. mai. Her vil de også motta prisen fra Thierry Fremaux, generaldelegat, Festival de Cannes. Hver vinner vil stikke av med en pengepremie* på 10 000 euro for Grand Prix og 5000 euro for beste manus og beste redigering.
* Liste over deltakende land, inkludert Norge, og vilkårene for #TikTokShortFilm-konkurransen er tilgjengelig i TikTok-appen.
Kontakter
Parisa KhosraviKommunikasjonssjefTiktok Norden
parisa.khosravi@tiktok.comBilder
Om TikTok
TikTok er den ledende destinasjonen for korte mobilvideoer. Vår misjon er å inspirere til kreativitet og skape glede. TikTok har globale kontor inkludert Los Angeles, New York, London, Paris, Berlin, Polen, Israel, Dubai, Singapore, Jakarta, Seoul, og Tokyo. https://www.tiktok.com/
Følg pressemeldinger fra TikTok
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TikTok på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TikTok
Et av verdens største låtskriverteam vil revolusjonere måten man lager ny musikk på, med Astrid S som global ambassadør19.10.2022 11:30:00 CEST | Pressemelding
StemDrop lanseres i samarbeid med et av historiens ypperste låtskriverteam, ledet av Max Martin. TikTok-skapere globalt får utdelt musikk-"stammer" og inviteres til å produsere sine egne versjoner av en helt ny sang skrevet av hitmakerne.
Nye TikTok-funksjoner gir mer frihet til å tilpasse sin egen seeropplevelse13.7.2022 11:00:00 CEST | Pressemelding
TikTok får på plass flere nye funksjoner som skal hjelpe brukerne med å tilpasse sin egen feed. Funksjonene er blant annet inspirert av film- og TV-industrien, og skal beskytte brukere under 18 år mot innhold for voksne.
Mer åpenhet og innsikt i TikTok-rapporter7.7.2022 13:00:00 CEST | Pressemelding
TikTok utvider sin rapportering om hvordan selskapet håndhever fellesskapets retningslinjer, ved å legge til mer statistikk og bryte ned tallene mer detaljert.
Trygg norsk sommer på TikTok med brannvesenet, politiet og Redningsselskapet14.6.2022 08:00:00 CEST | Pressemelding
Sommeren er høysesong for sosiale sammenkomster og hygge, men med dette kommer også en risiko for ulykker og skader. Nå skal TikTok bruke sin posisjon til å bidra med forebyggende budskap og innhold.
En investering i fellesskapets digitale trivsel9.6.2022 09:00:00 CEST | Pressemelding
TikTok vil oppmuntre alle til å være mer bevisste på å utvikle gode digitale vaner, og lanserer derfor to nye, praktiske verktøy for å gjøre det enklere å ta kontroll over TikTok-opplevelsene.