Ådne Skjelstad forlater Schibsted etter ni år

– Det har vært en eventyrlig reise å være en del av et ambisiøst konsern som gir rom for å prøve ut ideer, forteller Ådne Skjelstad.
STERK RESSURS: Ådne Skjelstad, tidligere leder for Svosj, forlater Schibstedkonsernet. Leder for Schibsted Ecommerce & distribution, Cathrine Laksfoss, forteller han har vært en sterk ressurs og gratulerer med ny jobb.

Ådne Skjelstad slutter i Schibsted-konsernet og går over som produktdirektør i MIMIRO, et selskap som jobber for å digitalisere landbruket.

De siste årene har Skjelstad ledet nysatsingen Svosj i Schibsteds Ecommerce & Distribution. Tjenesten var den første i sitt slag i Norge, og ga kunder muligheten til å betale en fast månedspris for fri frakt fra en rekke nettbutikker, men ble lagt ned sommeren i 2021 for å skape rom til andre prioriteringer.

Nye muligheter

Ådne Skjelstad kom fra en stilling som administrerende direktør i Schibsted-eide Lendo for å lede offensiven på fraktabonnement.

Skjelstad har tidligere også jobbet med produkt og forretningsutvikling i Finn og var totalt ni år i Schibsted.

– Jeg hadde fulgt nysgjerrig med på Schibsteds satsning på frakt fra sidelinjen de siste årene, og var veldig imponert over hva de har fått til. Det har vært en utrolig spennende periode med SVOSJ. Norsk netthandel er i rivende utvikling og jeg er sikker på at Schibsted tar med seg læringen fra tjenesten både inn i eksisterende og nye konsepter, sier Skjelstad.

NY BRANSJE: Ådne Skjelstad tar med seg gode erfaringer fra Schibsted inn i ny stilling som produktdirektør i MIMIRO, hvor han skal jobbe med nye, digitale løsninger for landbruket

Klar for nye utfordringer

I Mimiro trer han inn i rollen som produktdirektør, hvor han blant annet skal jobbe med dataanalyse for å kunne tilby bonden teknologibaserte styrings- og beslutningssystemer. Selskapet utvikler digitale løsninger for en mer effektiv og bærekraftig matproduksjon

– Jeg har lært mye om å bygge produkter og tjenester ut mot både bedrifter og sluttbrukere i min tid til Schibsted. Jeg vil ta med meg erfaringene om brukersentrisk og innsiktsdrevet utvikling til min nye stilling i MIMIRO, sier Skjelstad.

– Vi har satt veldig pris å ha Ådne på huset. Han har stålkontroll på tallene, og med solide analytiske evner og sterk arbeidsetikk vil han utgjøre en stor ressurs for enhver arbeidsgiver. Vi ønsker ham masse lykke til videre og vil samtidig gratulere Mimiro med en strålende nyervervelse, sier Cathrine Laksfoss, leder for Schibsted Ecommerce & Distribution.

NY BRANSJE: Ådne Skjelstad tar med seg gode erfaringer fra Schibsted inn i ny stilling som produktdirektør i Mimiro, hvor han skal jobbe med nye, digitale løsninger for landbruket