Historisk Helthjem-rekord med nesten 600.000 bestillinger under Black Week – Overraskende!

– Covid-rekordene er nå historie, sier daglig leder i Helthjem, Anders Lunde Angen.

REKORD: Distributøren Helthjem melder om rekordvolumer under årets store handleuke. Endre Igland/At Hand

– Dette er faktisk litt overraskende, spesielt siden markedet i hele 2023 og de siste månedene har vært preget av dyrtid. Vi vet athjemlevering er i vekst, at vi har dyktige nettbutikker som partnere og vi har et bra team, men at vi skulle slå alle volumrekordene hadde jeg ikke sett for meg, sier daglig leder i Helthjem, Anders Lunde Angen.

Helthjem Netthandel, blant landets største distribusjonsselskap, leverte historiske volumer under en av årets største handleuker. Med nesten 600.000 netthandelspakker bestilt under Black Week markerer dette det høyeste ukesvolumet i selskapets snart ti år lange historie.

Black Friday i år, 24. november, ble også en historisk begivenhet for selskapet med over 110.000 bestillinger på én dag, som også er ny rekord.

– Etter et litt tøffere fjorår - i kombinasjon med økte priser i samfunnet og svekket kjøpekraft hos forbrukerne - er dette langt forbi prognosene våre, og nå er dagsrekorder satt under Korona historie, sier Angen.

Sterk trend
Ifølge Angen er det spesielt C2C-pakker, som hovedsakelig består av gjenbruksvarer sendt mellom privatpersoner på markedsplasser som Finn.no og Tise, som har hatt en sterk vekst den siste tiden;

– Denne høsten har C2C-segmentet vokst med nesten 60 prosent sammenlignet med fjoråret, og interessant nok viser tallene at gjenbruksmarkedet forblir sterkt, selv under Black Week. Dette indikerer at gjenbruk fortsetter å være en sterk trend i handelsmarkedet, sier Angen.

Han forteller også at selskapet hittil i år har vokst over det generelle netthandelsmarkedet og nådde en all time high på kundetilfredshet i Oktober med en Net Promoter Score på over 70 for Helthjem-leveringen.

– Ikke bare knuser vi egne rekorder, men vi vokser også over markedet generelt sett, så det er tydelig at vi gjør en del riktig nå, sier han.

Ny terminal sikrer raske leveringer
I september flyttet distributøren inn i en splitter ny hovedterminal  på over 30.000 kvadratmeter, og ifølge Angen er dette en viktig investering for å kunne håndtere de økte volumene;

– Nå når vi ser en økning i etterspørselen er det spesielt gledelig at vi har flyttet og fått satt i drift den nye terminalen vår i Vestby med et topp moderne sorteringsanlegg. Det gir kapasitet til mange flere pakker, raskt levert over hele landet, sier han.

Med en av årets mest hektiske uker tilbakelagt, forventer Helthjem fortsatt noen travle uker ved terminalene rundt om i landet frem mot jul.

– Det er utrolig gøy å se at så mange velger oss, og nå gleder vi oss til å levere julepakker hjem til folk over hele landet, til og med lille julaften, sier Angen.

Helthjem representerer et landsdekkende nettverk av bud, som daglig leverer over 1,3 millioner aviser, magasiner, pakker og mat over hele landet. Helthjem er eneste distributør som henter og leverer hjem før frokost, både hverdag og helg, over hele landet.

Følg pressemeldinger fra Helthjem

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Helthjem på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Helthjem