Helthjem med trippelsignering: – Rekordmange søkere

– Vi vokser nå over markedet og trenger flere talenter på laget for å fortsette å kapre markedsandeler, sier netthandelsdirektør i Helthjem, Daniel Kongstvedt.

NY TRIO: Iselin Hauge (32), Per-Oskar Arnesen (27) og Josefine Blix (28) skal styrke salgsteamet hos Helthjem. Endre Igland

Helthjem, som leverer pakker, aviser som Aftenposten og VG og mat for Morgenlevering, har på kort tid vokst fra 0 til over 13 millioner pakkesendinger i året. Nå melder selskapet om vekst på over 15 prosent sammenlignet med fjoråret og styrker laget med tre nye talenter.

Iselin Hauge og Per-Oskar Arnesen har begge startet som selgere, og Josefine Blix går inn i rollen som kundeansvarlig.

Hauge og Arnesen har begge erfaring fra bedriftsmarkedet, hvor Hauge kommer fra Bestseller som salgsansvarlig og Arnesen fra rekrutteringsbransjen med mastergrad innenfor markedsføring.

Blix har en bachelorgrad i entreprenørskap og økonomi og kommer senest fra IBM som partneransvarlig innen IT-sikkerhet.

– De har alle en spennende bakgrunn og gir oss et bredt spekter av kompetanse som vil styrke oss. Vi er svært glade for å få med flere dyktige folk på laget som kan bidra med å sikre en enda bedre tjeneste for kundene våre, sier Kongstvedt.

Arnesen forteller at dette var en mulighet han ikke kunne takke nei til;

– Det er en unik mulighet til å få jobbe med mange av de største nettbutikkene i landet. Samtidig får jeg jobbe i et ungt miljø med dyktige mennesker, og ikke minst med å skape gode relasjoner til både nye og eksisterende kunder - det gleder jeg meg til, sier han.

Ifølge Kongstvedt var det mange om beinet til disse stillingene;

– Vi fikk rekordmange søknader - faktisk tre ganger så mange sammenlignet med sist vi hadde lignende utlysninger. Dette viser at Helthjem er et attraktivt sted å jobbe, sier han.

Vokser forbi konkurrentene

Netthandelen, som hadde en eksplosiv økning under pandemien, har nå fått sin forventede nedgang i 2023, som Hovedorganisasjonen Virkes prognoser for detaljhandelen predikerte.

Ifølge netthandelsdirektøren opplever Helthjem en helt annen utvikling, hvor de nå leverer pakkevolumer langt over fjoråret.

– 2023 har vært helt fantastisk. Vi ser at flere og flere ønsker hjemlevering og vi er takknemlige for at så mange velger å bruke oss, sier Kongstvedt.

Kongstvedt forteller at det er spesielt én bransje som skiller seg ut, og som er en viktig grunn til veksten de nå opplever.

– Vi har et unikt produkt når det kommer til levering innen mote-produkter som klær, sko og kosmetikk, hvor vi har den mest fleksible leveringsløsningen på markedet. Produktet vi har her ser vi på som nesten uovervinnelig, sier han.

Over 50 prosent av pakkene de leverer er innen mote-segmentet, og hittil i år har de signert avtaler med nettbutikker som Garnius, Blush og Nordic Feel.

– Vårt unike produkt sammen med god kundeoppfølging gjør at vi både beholder kundene vi allerede har, men også tiltrekker oss nye kunder, sier Kongstvedt.

– Tydelig ambisjon

Nylig flyttet helthjem inn i ny terminal som skal kunne håndtere over 40 millioner pakker i året, og med Norges fremste miljøsertifisering (BREEAM) og solceller på taket vil terminalen bli delvis selvforsynt til blant annet maskinene i bygget og elbilparken.

Og miljø og bærekraft blir et viktig fokus for Helthjem fremover, ifølge Kongstvedt;

– Vi skal fortsette å levere rask hjemlevering med høy kvalitet, men vi kommer også til å fokusere mye på miljø og tilbyr nå f.eks 100 prosent utslippsfri levering i flere områder, sier han.

De siste årene har Helthjem flyttet store deler av virksomheten over fra bensin- og dieselbiler til elektrisk transport, og nå har de også begynt arbeidet med å bytte ut store deler av trailerparken til 100 prosent fossilfrie trailere. De nye trailerne skal gå på HVO-diesel; et fossilfritt drivstoff som reduserer CO2-utslipp med opptil 90 prosent sammenlignet med fossil transport.

– Dette er en viktig del av vårt miljøarbeid og for å nå miljømålene våre. Som distributør har vi et ansvar og en viktig rolle i omstillingen. Vi vet også at miljø og bærekraft blir stadig viktigere for både nettbutikker og forbrukere, og det synes vi er utrolig bra. Her har vi en tydelig ambisjon om å være en pådriver, legger han til.

SOLID VEKST: Salgssjef i Helthjem, Daniel Therkelsen Kongstvedt, smiler bredt over tallene hittil i år og rigger nå selskapet for ytterligere vekst med tre nye talenter om bord.