Storslått gjenåpning av voksenidretten - flust av arrangementer

Lørdag 25.september og dagene omkring markeres gjenåpningen av voksenidretten med flust av arrangementer! Stisykling, guidende kanoturer, trappeløp og digitale kampanjer. VI skal få voksne i gang igjen!

Voksenidretten er en målgruppe som har hatt store utfordringer gjennom pandemien, men som nå er i ferd med å komme ordentlig godt i gang igjen. Breddeidrett for voksne har på mange måter vært blant de mest nedstengte arenaene, og som har vært savnet som fellesskapsarena!

Hva skjer?

Guidet kanotur
Kano har blitt svært populært og er en voksende trend blant voksne. Delta på tur og markering av gjenåpningen 25.september. Mer informasjon her.

Digital kampanje «Høst challenge»
Digital treningsvaner er kommet for å bli, og mange veksler nå mellom en digital og fysisk jobbhverdag. «Høst challenge» er en virtuell løpskonkurranse der målet er å nå sitt mål, eller 60 km. Mer informasjon her.

Trappeløpet Lillestrøms høyeste 30.09
Trappeløp er superpopulært! Trappeløpet passer for alle nivåer, og vi arrangerer en storslått løpefest torsdag 30. september. Med sine 12 etasjer byr Scandic Lillestrøm på en skikkelig utfordring for deg som har lyst til å utfordre en kollega eller sprenge egne grenser. Mer informasjon her.

Stisykkelkurs 2.oktober – Frognerseteren
Gjenåpningsarrangement med stisykkelkurs. Viser frem nordmarkas perler og øker ferdighetene i stisykling. Mer informasjon her.

Om #tilbaketilidretten
Lørdag 25. september planlegges en landsomfattende markering av idrettens gjenåpning med åpne idrettsarrangementer for store og små over hele landet. Målet er å få tilbake alle medlemmer av norsk idrett som har valgt å slutte som følge av koronapandemien.

Idrettsforbundet, særforbund og idrettskretser har lenge jobbet sammen om kampanjen #tilbaketilidretten. Nå ser idretten frem til full gjenåpning, hvor alle som ønsker å delta i idretten inviteres til en åpen dag/ åpen uke i regi av idrettslagene rundt om i landet.

Idrettslagene oppfordres til å sette av 25. september og gjerne hele uke 39, hvor nye og gamle medlemmer, politikere, næringsliv, frivillige og publikum inviteres til en åpen dag i idrettslagets regi, og gjerne i tilknytning til et planlagt idrettsarrangement. Idrettsråd, idrettskretser, særforbund og særkretser vil bistå idrettslagene i planleggingen og gjennomføringen av idrettens gjenåpningsdag/uke.

Les mer her: https://www.idrettsforbundet.no/tema/tilbake-til-idretten/om-kampanjen/

Om Bedriftsidretten
Norges Bedriftsidrettsforbund er ett av Norges største særforbund og jobber for at voksne i og utenfor arbeidslivet skal være aktive! Med et særlig fokus på at alle skal med, bidrar vi til folkehelse for de mange.
Etablert i 1957 med om lag 2 400 lag og ca. 200 000 medlemmer. Vi jobber for et sprekere Norge og har som mål å få flere i aktivitet. Dette brenner vi for! Med mer enn 50 ulike aktiviteter tilbyr vi et bredt spekter aktiviteter som kan inkludere i bredt fellesskap.

Følg pressemeldinger fra Norges bedriftsidrettsforbund

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges bedriftsidrettsforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norges bedriftsidrettsforbund

Rekorddeltakelse på tidenes første NM i Bedrifts Buldring i Bergen til helgen31.10.2023 11:27:55 CET | Pressemelding

Denne helgen arrangeres tidenes første NM for bedrifter i buldring med hele 363 deltakere. Her møtes både de beste i Norge og bredden som konkurrerer sammen med kolleger. Arrangør er Vestland Bedriftsidrettskrets i samarbeid med Bergen klatresenter Fana. Pressen er invitert fredag 3.11 fra 18:00-20:00 eller lørdag 4.11 fra 12:00-15:00. Finalene og premieutdeling finner sted lørdag kveld fra kl 17:00.