Christel Elise Borge blir ny administrerende direktør i Entur

«Vi er veldig glade for å kunne ønske Christel Elise Borge velkommen til oss. Entur er et statlig selskap som samarbeider bredt for å gjøre det enkelt å reise kollektivt i Norge. Med den store teknologiske utviklingen vi ser, så vil norsk transport se annerledes ut i fremtiden. Trafikantenes reisebehov vil endre seg, samtidig som selskaper vil tilby nye og smarte løsninger. Borges gode samarbeidsevner vil være et viktig bidrag i denne spennende utviklingen for kollektiv-Norge», sier styreleder Karin Bing Orgland.

Christel Elise Borge har bred erfaring fra telekom og IT. Hun kommer fra stillingen som administrerende direktør i Dipper AS, et Telenor-eid mobilselskap for bedrifter. Borge har hatt sentrale lederstillinger i Telenor-konsernet siden 2005, blant annet som Head of Group Strategy and CEO Office. Hun har også bakgrunn fra McKinsey.

Samarbeid er nøkkelen
«Jeg gleder meg til å bli en del av Entur-laget», sier Christel Elise Borge. «Entur har et viktig samfunnsoppdrag; å gjøre det enklere for folk å reise kollektivt. Jeg er imponert over hva de har fått til på de få årene selskapet har eksistert og den teknologiske utviklingen gir også mange spennende oppgaver fremover. Det er tydelig at det jobber mange dyktige folk i Entur. Den nasjonale reiseplanleggeren er et eksempel på dette. Enturs app kobler hele kollektiv-Norge sammen på en enkel og brukervennlig måte», sier Christel Elise Borge.

«Jeg er opptatt av at samarbeid og løpende forbedringer er nøkkelen til gode resultater og gode kundeopplevelser. Jeg ser frem til å samarbeide med ledelsen og de ansatte i Entur, samt selvsagt også med våre kunder og øvrige samarbeidspartnere. Gjennom teamarbeid og samspill skal vi utvikle de beste løsningene for både kollektivoperatørene og de reisende», avslutter Borge.

Videre utvikling av selskapet
Entur er midt i en viktig og krevende fase med utvikling og modernisering av billettsystemene for jernbanesektoren og øvrige kollektivoperatører som en del av jernbanereformen. Samtidig er vi opptatt av å bidra til å koble kollektiv-Norge sammen gjennom sømløse løsninger for aktørene og enklere reiseplanlegging og billettkjøp for de reisende.

«Styret er svært fornøyd med ansettelsen av Christel Elise Borge. Hennes solide ledererfaring og bakgrunn fra styring av komplekse strategiprosesser er verdifull for den videre utvikling av Entur», avslutter styreleder Karin Bing Orgland.

Borge vil tiltre i stillingen 17. august 2020.

Styreleder Karin Bing Orgland, 901 11 291
Christel Elise Borge, 900 60 869

Fakta om Entur

Entur AS ble etablert som en del av jernbanereformen for å sikre de reisende en enkel tilgang til billetter på tvers av ulike operatører. Entur driver i dag billettsystem, kundesenter og stasjonenes salg og service på vegne av jernbanen i Norge. Vi knytter også sammen data om kollektivtransporten slik at selskapene kan gi sine kunder bedre løsninger og har lansert den nasjonale reiseplanleggeren som gjør at du enkelt kan finne frem i kollektiv Norge på tvers av ulike transport tilbud. Vi formidler også billetter innen kollektivtransport i flere fylker.