– Vi i Ice prioriterer kundeservice og ansatte når vi vokser

Ice vinner stadig meritter for kvalitet som arbeidsplass, og bransjens beste kundeservice. Dette er en del av vekststrategien til Norges tredje mobilnett.
Kjetil Totland, direktør for kundeservice i Ice.

I går 27. april vant selskapet to priser under Kundeserviceprisen 2023 / Best i test i klassene «Bredbånd» og «Mobil». Mobil-klassen vant Ice i år for 4. året på rad, og bredbånd-klassen ble vunnet for for 4. gang.

– Det er ingen selvfølge – men det er heller ikke overraskende at vi gjør det godt. Dette er en del av selskapsstrategien vår. Vi skal ha de mest fornøyde kundene, og de mest fornøyde ansatte. Det skjer ikke av seg selv – dette er noe hele Ice jobber med. Med gjengen vi har er det klart det gir resultater, sier Kjetil Totland, direktør for kundeservice i Ice.

– Vi svarer når du trenger oss

Ice har lenge skrytt av å være mobiloperatøren som skal levere verdi for pengene.

– En stor del av dette er å ha bransjens beste kundeservice. Innimellom som forbruker har man spørsmål, da er det en trygghet å vite at du faktisk kan ringe og at du får svar. Man skulle tro at det var en selvfølge når man betaler for en tjeneste – men hos enkelte er det ikke sånn, poengterer Totland.

Totland forteller at kundeservice er mer enn bare å svare når noen ringer, men at det inngår i en totalopplevelse som skaper enkelhet for kunden.

– Det er en del av strategien vår fordi det er et konkurransefortrinn. Mobilbransjen har knallhard konkurranse, men på kundeservice dominerer vi. De aller fleste som bytter mobilabonnement, velger Ice. Slik har det vært i 8 år på rad, som er antall år siden Ice startet å selge mobilabonnement. Det er det en grunn til, sier han.

Ice har ett av verdens beste, og Norges mest stabile mobilnett. Det siste offisielle kundetallet til Ice totalt med privat- og bedriftsmarkedet er 757.000 mobilkunder. Dette tallet er ikke medregnet nylig oppkjøp av privatkundebasen til Release mobil.

Fornøyde ansatte

Ice tok nylig 5. plass i Great Place To Work, en kåring som rangerer Norges beste arbeidsplasser. I kategorien 200-499 medarbeidere havnet Ice i år tre plasser bedre enn fjorårets kåring.

Administrerede direktør i Ice, Eivind Helgaker, forteller at selskapet vokser både antall kunder og ansatte nå som de bygger nasjonalt 5G-nett.

– Vi kan være stolte av mangfoldet vårt, tilliten og den fine kulturen vi har klart å bygge i Ice. Denne må ivaretas og utvikles hele tiden. De ansatte må komme først, hvis ikke forsvinner all kompetansen ut huset. Høres det ut som en rekrutteringstale? Ja, vi er på utkikk etter flere flinke folk, ta kontakt!

Det er 6. året på rad at Ice er på Topp 10 på Great Place To Works liste over Norges beste arbeidsplasser.

Det er en ære å få lov til å lede så mange dyktige, positive og herlige kollegaer som vi har i Ice, avslutter Helgaker.

Kjetil Totland, direktør for kundeservice i Ice.
Administrerede direktør i Ice, Eivind Helgaker.