Utvidet ladetilbud til norske ID.-kunder gjennom partnerskap med Recharge (tidligere Fortum Charge & Drive) og BKK/ Lyse11.5.2021 07:08:57 CEST | Pressemelding

Gjennom partnerskap med Recharge (tidligere Fortum Charge & Drive) og BKK/Lyse vil ID.-kundene få tilgang til et ladenettverk med mer enn 2300 hurtigladere (både AC og DC) i Norge. Siden Recharge er Nordens største, åpne ladenettverk vil kundene også få tilgang til Recharge ladere i både Sverige og Finland. Recharge (tidligere Fortum Charge & Drive) og BKK/Lyse har til sammen nærmere 1300 DC hurtig- og lynladere i Norge og mange flere vil etableres i løpet av 2021. – Dette er et kjærkomment tillegg til Volkswagens eksisterende partnerskap med Ionity gjennom «We Charge»-tjenesten, sier Harald Edvardsen-Eibak, direktør for Volkswagen i Norge. Avtalene mellom Elli og de to ladeoperatørene Recharge og BKK/ Lyse ble signert i mars 2021. Elli er et selskap i Volkswagengruppen, som eier og administrerer ladetjenesten «We Charge». Gjennom partnerskap med både Ionity, Recharge og BKK/ Lyse vil «We Charge» tilby et stort antall ladepunkt med stor dekningsgrad over hele Norge. – Vi er stolt over

«Way to Zero»: Volkswagen presenterer veikart for klimanøytral mobilitet30.4.2021 11:11:28 CEST | Pressemelding

På en første «Way to Zero»-konferanse presenterte Volkswagen konkrete planer for å redusere karbonutslippene fra selskapet og produktene. Målet er å være et karbonnøytralt selskap senest innen 2050. En ny, intern milepæl er å kutte CO2-utslippene per bil i Europa med 40 % innen 2030, noe som er en klar overoppnåelse av gruppens mål om 30 % reduksjon fra 2018-nivå. Resultatet er at en gjennomsnittlig Volkswagen vil slippe ut 17 tonn mindre CO2.
  • Siste