Ønsker du nyheter fra Møller Mobility Group: klikk her.

Ønsker du nyheter fra Volkswagen Norge: klikk her.

Ønsker du nyheter fra Škoda Norge: klikk her.

Ønsker du nyheter fra Cupra Norge: klikk her.

Ønsker du nyheter fra Volkswagen Nyttekjøretøy: klikk her.

Fremtiden er åpen – Audi skysphere concept10.8.2021 22:00:08 CEST | Pressemelding

Audi presenterer en ny familie av konseptbiler med en spektakulær roadster. «Audi skysphere concept» er navnet på den elektriske toseteren, som viser retningen for Audis kommende design. I denne visjonen for fremtidens luksussegment blir interiøret til et opplevelsessentrum. Viktige ingredienser er automatisert kjøring, en revolusjonær ny utforming av det innvendige rommet, og et helhetlig, digitalt økosystem.

Datoen for verdenspremieren på Audi e-tron GT er klar22.1.2021 16:09:04 CET | Pressemelding

Audi kan i dag offentliggjøre at deres nye, elektriske flaggskip, e-tron GT, får sin verdenspremiere 9. februar. I forkant av den store premieren har Audi-fabrikken tatt en prat med sjefsdesigner, Marc Lichte. Allerede i 2018 sa Lichte at Audi e-tron GT var den vakreste bilen han noen gang hadde tegnet. Mange har beundret konseptbilen e-tron GT concept siden den ble vist for første gang i 2018, nå får den ferdig produksjonsmodellen sin etterlengtede verdenspremiere om få uker.

Audi e-tron GT : Teknologi som i en Formel E-racer5.11.2020 12:07:43 CET | Pressemelding

Det er en sensommerdag ved Neuburg ved Donau. Foran Audis kompetansesenter for motorsport står en produksjonsnær RS e-tron GT, omgitt av fire menn. Lucas di Grassi, én av Audis Formel E-sjåfører, har nettopp vært blant de aller første som har fått teste Audis nye, elektriske spydspiss på bane. Sammen med tre av de som utvikler e-tron GT: Dennis Schmitz fra Audi, Jaan-Mattes Reiling fra Audi Sport GmbH og Christian Schröder fra Audis utviklingspartner PSW, diskuterer de bilens prestasjoner, og hvordan de har utviklet bilen som setter en ny standard for den elektriske drivlinjen, og som gir en tydelig indikator på at en elektrisk drivlinje ikke trenger å gå på kompromiss med ekstreme ytelser og klasseledende kjøreegenskaper.
  • Siste

Ønsker du nyheter fra Møller Mobility Group: klikk her.

Ønsker du nyheter fra Volkswagen Norge: klikk her.

Ønsker du nyheter fra Škoda Norge: klikk her.

Ønsker du nyheter fra Cupra Norge: klikk her.

Ønsker du nyheter fra Volkswagen Nyttekjøretøy: klikk her.