Spekter-logo

Spekter

Spekter er en arbeidsgiverforening som organiserer virksomheter med over 238 000 ansatte og er dominerende innen sektorene helse, samferdsel og kultur.

Vis

– Et budsjett for økt omstilling7.10.2024 12:38:42 CEST | Pressemelding

– Nesten hver fjerde krone på statsbudsjettet hentes nå fra oljefondet. Det gjør at norsk økonomi i for stor grad er sårbar for endringer i oljepris, børssvingninger og kronekursen. Samtidig gjør den galopperende utgiftsøkningen i trygdebudsjettet at handlingsrommet blir mindre i alle sektorer, og at behovet for omstilling øker. Dette kommer til å kreve tøffe prioriteringer fra politikerne i tiden som kommer, sier Anne-Kari Bratten, administrerende direktør i Spekter.

Å gjøre norsk skole mer praktisk er bra, men ikke nok16.9.2024 08:56:35 CEST | Pressemelding

En god norsk skole er avgjørende for at arbeidslivet i fremtiden får den arbeidskraften det trenger, men situasjonen i skolen er alarmerende på mange områder. – Stortingsmeldingen som kom på fredag om en mer praktisk rettet skole, er et godt skritt i riktig retning. Men norsk skole trenger nå en bred skolekommisjon som kan se hele feltet samlet, sier Olav Kvam, arbeidslivsdirektør i Spekter.
  • Siste
  • >>