Danske Bank-logo

Danske Bank

Danske Bank

Anna-Lena NordlingPressesjef
Danske Bank

Anna-Lena har det overordnede ansvaret for ekstern kommunikasjonen og pressekontakt i Danske Bank i Norge, og har jobbet med kommunikasjon i over 15 år. Siden 2017 har hun holdt i intern og ekstern kommunikasjon i flere av Danske Banks forretningsenheter, og kommer sist fra et opphold i Norwegian, der hun hadde ansvar for bærekrafts- og finansiell kommunikasjon. Hun har også bakgrunn fra PR-byrå. Jobber du for pressen eller har generelle spørsmål om Danske Bank i Norge er hun riktig person å kontakte. Søker du en av bankens mange eksperter, setter hun deg i kontakt med riktig vedkommende så raskt som mulig.

Tel:45 48 12 61anna-lena.nordling@danskebank.no

Danske Bank er en nordisk universalbank med sterke regionale røtter og tette forbindelser til resten av verden. I mer enn 150 år har vi hjulpet mennesker og virksomheter i Norden med å innfri deres ambisjoner. I Norge er vi den 3. største banken. 

Vi ønsker å skape langsiktig verdi for alle de som stoler på oss – våre kunder, aksjonærer og de samfunn vi opererer i.

Vårt mål er å bli anerkjent som den mest betrodde finansielle partneren ved å gjøre det enkelt å ta viktige økonomiske beslutninger og enkelt å bruke banken. I Norge har vi rundt 1.100 medarbeidere - hovedsaklig ved våre kontorer i Trondheim og Oslo - som hver dag jobber for akkurat disse målene.

Kategori
Vis

Konkurransetilsynet forlenger beslutningsprosessen knyttet til Nordeas kjøp av Danske Banks personkundevirksomhet7.11.2023 08:03:28 CET | Pressemelding

I dag, tirsdag 7. november 2023, har Konkurransetilsynet besluttet å forlenge beslutningsprosessen knyttet til Nordeas kjøp av Danske Banks norske personkundevirksomhet, inkludert 15 Danske Invest Horisont-fond. I en pressemelding som ble offentliggjort 7. juni 2023, annonserte Danske Bank at banken ville trekke seg ut av det norske personkundemarkedet, og i en pressemelding publisert 19. juli 2023 annonserte banken at Nordea ville være kjøper av personkundevirksomheten i Norge. Det er Danske Banks vurdering at transaksjonen ikke gir opphav til konkurranseutfordringer, og Danske Bank forplikter seg til å gjøre overgangen så smidig som mulig for både kunder og ansatte. Avhengig av godkjenning, forventes transaksjonen fortsatt å være fullført innen utgangen av 2024.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siste
  • >>

Danske Bank er en nordisk universalbank med sterke regionale røtter og tette forbindelser til resten av verden. I mer enn 150 år har vi hjulpet mennesker og virksomheter i Norden med å innfri deres ambisjoner. I Norge er vi den 3. største banken. 

Vi ønsker å skape langsiktig verdi for alle de som stoler på oss – våre kunder, aksjonærer og de samfunn vi opererer i.

Vårt mål er å bli anerkjent som den mest betrodde finansielle partneren ved å gjøre det enkelt å ta viktige økonomiske beslutninger og enkelt å bruke banken. I Norge har vi rundt 1.100 medarbeidere - hovedsaklig ved våre kontorer i Trondheim og Oslo - som hver dag jobber for akkurat disse målene.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye