Zipcar forlenger samarbeidet med OBOS

Verdens ledende bildelingsnettverk har fornyet samarbeidet med OBOS. 500.000 OBOS-medlemmer får nå tilgang til et enda større nettverk av biler, på flere steder, enn tidligere.
Donald Hayes, daglig leder i Avis Budget Group Norge.

Zipcar forlenger samarbeidsavtalen med OBOS for to nye år. Avtalen bygger videre på det gode samarbeidet fra lanseringen i Norge i 2016, som gir borrettslag, næringsbygg og OBOS-medlemmer tilgang til selvbetjente bildelingsbiler.

-       Vi er glade for at vi nå fornyer vårt lange samarbeid med OBOS. Stadig flere parkeringsplasser fjernes fra de store byene i et forsøk på å nå klimamål og få et bilfritt sentrum. Vi ønsker å støtte opp om kommunenes klimamål, så dette samarbeidet er en viktig forpliktelse og investering fra vår side, sier Donald Hayes, daglig leder i Avis Budget Group Norge, som eier Zipcar.

-       Zipcar har en løsning som støtter opp under OBOS’ strategi for innovasjon og grønn utvikling. VI er glade for å fortsette dette samarbeidet som har bidratt til å gjøre det enklere og mer fleksibelt for OBOS-medlemmer å forflytte seg, sier Birgitte Molstad, Direktør for Miljø i OBOS.

Mer enn bare bil

Den nye avtalen gir OBOS sine medlemmer og beboere i Oslo og Trondheim tilgang til et enda større nettverk av biler enn tidligere, gjennom et nytt partnerskap mellom Zipcar og Move About, Skandinavias ledende elbil-fokuserte bildelingsløsning. Zipcar planlegger også for å inkludere vans og sykler i tjenesten i tillegg til biler. Det vil gjøre det ennå enklere å forflytte seg, uten det ekstra styret og kostnadene knyttet til eierskap og parkering.

Den nye Zipcar Norge appen, som bruker Move Abouts brukervennlige app-teknologi, er spesielt utviklet for å gjøre bildeling effektivt og sømløst. App’en fungerer som nøkkel når du skal hente bilen.

Bilene er sentralt plassert ved utvalgte OBOS-nabolag og i sentrale deler av bybildet i Oslo og Trondheim. Det jobbes med å utvide tilbudet til flere lokasjoner rundt om i landet.

---

Som et resultat av korona-pandemien har Zipcar styrket sine rengjøringsprosedyrer for å beskytte kunder og ansatte. Alle bilene regjøres regelmessig og grundig, og benytter en bransjeløsning for rengjøring med særlig fokus på harde overflater som ofte berøres som for eksempel ratt, dørhåndtak og nøkkelhåndtak.

Om Zipcar

Zipcar er verdens ledende bildelingsnettverk med en visjon om å gjøre bylivet enkelt og bærekraftig. Zipcar har et bredt utvalg av biler, som du ved selvbetjening kan benytte på times- eller dagsbasis. Bilene er tilgjeneglig i sentrale deler av bybildet og ved utdanningsinstitusjoner i Canada, Costa Rica, Island, Taiwan, Turkia, Storbritannia og USA. Zipcar tibyr de mest omfattende, praktiske og felksible løsningene for bildeling. Zipcar er et datterselskap av Avis Budget Group. Mer informasjon er tilgjengelig på www.zipcar.com

Om Move About

• Move About er ledende i Skandinavia innen bildeling av elektriske biler gjennom sin selvbetjente og brukervennlige app-teknologi.
  • Selskapet har biler på mer enn 250 lokasjoner i Norge og Sverige, og har ca 50 000 skandinaviske brukere.

Pressekontakt Avis Budget Group Norge

Donald Hayes, daglig leder i Avis Budget Group Norge.