Mills

Vinterens nyheter fra Mills

Mer fisk og grønnsaker til folket - på en enkel og velsmakende måte.
Laksepåleggene er er storsatsing fra Mills og kommer i to varianter.

Mills Laksepålegg

Dette er en storsatsing for oss. Samtidig som nordmenn [1]oppgir at de ønsker å spise mer fisk, sier Helsedirektoratet at mange av oss spiser for lite fisk.

Det ville Mills gjøre noe med!

Ved å lansere laksepålegg med pepper og vårløk & sitron gjør vi det enkelt å få i seg mer fisk. To brødskiver med pålegget dekker dagsbehovet for omega 3. Det har også en høy andel vitamin D.

Pålegget inneholder 40 prosent norsk laks, som også er røyket i Norge. Pålegget er produksert ved Mills-fabrikken i Drammen. I tillegg til laks inneholder pålegget mager kvarg. Det gjør pålegget smørbart og gir en mild smak.

[1] Undersøkelse gjennomført av Norsk sjømatråd, publisert i juli 2020.

Plantego’ med Tomat & Kikert med basilikum

En spennende videreføring av påleggserien vi lanserte i 2019. Det inneholder 87 prosent grønnsaker, er vegansk og glutenfritt.

Produktet gjør det enkelt å spise mer grønnsaker og velge plantebasert, samtidig som det har en god og mild smak. Det passer bra på brødskiva, men også til pasta, i salater i wraps eller i pita. Prøv det også mellom to tortillalefser sammen med litt ost. Etter noen min i stekepanna har du en deilig quesadilla.

Plantego’ salater

Middelhavs Bønne- og olivensalat

Passer bra som en del av en salat, som fyll i en omelett eller wraps eller som tilbehør til kjøtt og fisk.

Meksikansk Linse- og bønnesalat

Passer bra som tacofyll, i stedet for eller i tillegg til kjøttdeig. Passer også glimrende i wrap og quesadilla eller som fyll i bakt søtpotet.

Asiatisk Quinoasalat

Prøv den som smaktilsetning i suppe eller som en del av en salat. Er også god i wrap eller pita, eller som tilbehør til kjøtt eller fisk.

Håper det smaker!

Laksepåleggene er er storsatsing fra Mills og kommer i to varianter.
Plantego' med Tomat & Kikerter

Om Mills

Mills
Postboks 4644 Sofienberg

22 80 86 00http://www.mills.no

Mills AS er et norsk selskap etablert på Grünerløkka i Oslo i 1885. Der holder vi hus fremdeles. Vi produserer og markedsfører flere av landets mest kjente og kjære matvarer under merkevarene Plantego’, Delikat, Mills, Vita hjertego’, Soft Flora, Olivero og Melange. Vi skaper små og store øyeblikk av matglede hver dag!