Ving melder om et historisk høyt trykk på salg av reiser i høst: I høstferien er hele 9 av 10 reiser fra Oslo Lufthavn solgt

Denne sommeren har vi sett en markant økning i nordmenns reiselyst, og bestillingene for høsten og vinteren fortsetter å tikke inn i stor fart.

– Vi har solgt bra med reiser i hele sommer, og vi så tidlig at høstferien også selger bra. Ålesund, Evenes, Haugesund og Molde er allerede fullbooket. Fra Oslo Lufthavn er det nå kun ledige plasser på charterreiser til Kreta, Kypros, Rhodos og Tenerife. Alt annet er allerede utsolgt, sier en entusiastisk Marie-Anne Zachrisson.

Zachrisson er landssjef i Ving, og forteller at de siste ukene har vært svært gode salgsuker og at vi ser en økning sammenlignet med 2019. Totalt vil Ving sende godt over 12 000 gjester til ulike reisemål i høstferien.

Hun tror årsaken til økningen kan være fortsatt stor reiselyst etter pandemien, samt at det ikke har vært den beste sommeren her i Norge med tanke på været. Særlig har Nord- og Midt-Norge, så vel som Vestlandet hatt en kald og fuktig sommer.

Ving merker også at cruiseferier øker i popularitet og i høstferien har de nå solgt 12% flere gjester enn høstferien 2019. Spesielt seilinger fra Barcelona er populære.

Av mer eksotiske reisemål topper det indiske hav med Maldivene og Mauritius - som har hatt en vekst på 23% sammenlignet med høstferien i 2019.

Stor interesse for reiser til europeiske storbyer

Det er imidlertid ikke bare sol og varme som omsider lokker nordmenn ut i verden igjen. Salget av storbyreiser hos Ving har også fått et skikkelig oppsving den siste tiden.

– Fra Oslo har vi i høstferien booket 237% flere høstferiereiser i år enn på samme tid i fjor, og til flere av våre mest populære reisemål er vi nå omtrent på nivå med toppåret 2019. Det er spesielt de kjente og kjære storbyene som London, Roma, Paris og Barcelona som er populære, sier Marie-Anne.

Følg pressemeldinger fra Ving Norge

Siste pressemeldinger fra Ving Norge

Ving inngår et treårig partnerskap med flyselskapet BRA/Braathens Regional Airlines16.6.2022 16:37:24 CEST | Pressemelding

Ving, Nordic Leisure Travel Group og flyselskapet BRA har signert en treårig partnerskapsavtale med oppstart i april 2023. Avtalen har en verdi på ca 2 milliarder kroner. Med partnerskapet har Ving muligheten til å vokse, spesielt på de regionale flyplassene og på lang sikt også lansere nye reisemål. Dette er to partnere med ambisiøse bærekraftsmål som nå sammen vil ta neste skritt i omstillingen av charterreiser, blant annet ved å tilby kjøp av biodrivstoff. Kundeopplevelsen vil bli harmonisert med det som Ving allerede tilbyr i sitt eget flyselskap Sunclass Airlines, som servering og salg om bord.