Vigdis Mathisen gjenvalgt som leder i Finansforbundet

Vigdis Mathisen (63) fra Asker ble i dag gjenvalgt som forbundsleder i Finansforbundet. Det skjedde på forbundets landsmøte på Gardermoen. - Jeg gleder meg til å ta fatt på en ny periode som leder for mer enn 33 000 medlemmer i finansnæringen, sier Mathisen.

Vigdis Mathisen, leder i Finansforbundet. Foto: Sverre Chr. Jarild

- Vi skal fortsette arbeidet med å sikre at en større del av verdiskapningen går til de ansatte, sier Vigdis Mathisen. Hun lover også en fortsatt sterk satsing på kompetansetilbud til medlemmene.

Landsmøtet har i dag gitt 18 millioner kroner fordelt på tre år til kompetansestøtte til medlemmene. Bransjen er i stadig endring og bedriftene etterlyser blant annet digital kompetanse og endringsvilje hos sine ansatte. - Det er arbeidsgivers ansvar å ha arbeidstakere med rett og oppdatert kompetanse. Våre medlemsfordeler med studiestipend og betalte studieplasser er et supplement til satsingen som gjøres på arbeidsplassen, sier Mathisen.

Arne Fredrik Håstein (49) fra Asker ble gjenvalgt som nestleder i Finansforbundet.

Vigdis Mathisen, leder i Finansforbundet. Foto: Sverre Chr. Jarild

Finansforbundet er den største fagforeningen innen finanssektoren. Vi representerer over 33 000 medlemmer fra 300 bedrifter.

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Finansforbundet på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Vil ha mer kompetanse på digital sårbarhet1.12.2022 10:48:40 CET | Pressemelding

For å motvirke den digitale sårbarheten i finansmarkedet og sikre at den finansielle infrastrukturen forblir robust og effektiv, spiller de ansatte i finansnæringen en vesentlig rolle. Dette var tema på Finansforbundets landsmøte denne uken. - Det er behov for ytterligere satsning på å heve finansansattes kompetanse på cybersikkerhet og å øke fokuset på hvordan teknologisk utvikling påvirker næringens beredskapsarbeid, sier forbundsleder Vigdis Mathisen. - Dette vil kreve økte bevilgninger fra både statlige aktører og finansnæringen generelt.