Vi offentliggjør nye næringsklynger

Mandag 15. november lanserer vi nye medlemmer i klyngeprogrammet Norwegian Innovation Clusters.

På scenen står kommunal- og distriktsminister, Bjørn Arild Gram, statssekretær i Nærings- og fiskeridepartementet Janicke Andreassen og administrerende direktør i Innovasjon Norge, Håkon Haugli. I tillegg får vi høre fra en etablert klynge hvordan den kan bidra til å utvikle norsk næringsliv.

Status som medlem i klyngeprogrammet er viktig for bedriftene og kunnskapsorganisasjonene. Forskningsrådet, Siva og Innovasjon Norge er ansvarlig for klyngeprogrammet, på oppdrag fra Nærings- og fiskeridepartementet og Kommunal- og distriktsdepartementet.

Arrangementet er åpent for pressen og det vil være mulig å gjøre intervjuer med enkeltpersoner.

Program:

10:00    Velkommen v/Jorunn Birgitte Gjessing-Johnrud, porteføljedirektør Innovativ Omstilling i Innovasjon Norge

10:05    Klyngeprogrammet i utvikling, og tildeling av prosjekter til modne klynger v/Håkon Haugli, administrerende direktør i Innovasjon Norge

10:20    Utvikle industri av presisjonsmedisin – klyngens rolle v/Ketil Widerberg, Oslo Cancer Cluster

10:30     Offentliggjøring av nye Hub-node nettverk v/Kommunal- og distriktsminister, Bjørn Arild Gram og Janicke Andreassen, statssekretær i Nærings- og fiskeridepartementet

10:40     Offentliggjøring av nye Arena-klynger v/Bjørn Arild Gram og Janicke Andreassen

10:45     Offentliggjøring av de Arena Pro-klynger v/ Bjørn Arild Gram og Janicke Andreassen

11:00     Oppsummering v/Jorunn Birgitte Gjessing-Johnrud

Arrangementet finner sted i Gamle museet, Dronningens gate 4, Oslo.

Dørene åpner klokka 9.30.

Innovasjon Norge støtter Beyonder med 75 millioner til batteriprosjekt14.3.2024 10:00:00 CET | Pressemelding

Beyonder i Rogaland mottar 75 millioner kroner i tilskudd til batteriprosjekt fra Innovasjon Norge. - Beyonder er et strålende eksempel på at Rogalandsgründere virkelig satser på verdiskaping og eksport i nye grønne verdikjeder, og styrker det som allerede er et svært interessant økosystem knyttet til energistyring, lading og elektrifisering i fylket vårt, sier Kari Holmefjord Vervik, regiondirektør i Innovasjon Norge.