Vakker julelåt fra Inge Bremnes

Inge Bremnes er en ung, nordnorsk artist og låtskriver fra Kvæfjord i Troms.

Hør låten her: https://promo.theorchard.com/ClQ74gOvnkxuORDVFfx1

Med sitt personlige uttrykk og særpregede stemmemateriale, flettet sammen med inspirasjon fra blant andre Jeff Buckley, Coldplay, Sigur Rós og Ásgeir Trausti, har Inge imponert på konserter og turneer både i England og Norge. Han har gitt ut to kritikerroste album ("Mellomspill" og "Har det no å si"), og holder nå på med sitt tredje, som slippes i mars, 2021.

Jeg hadde aldri i mitt liv trodd at jeg noen gang skulle være med på å skrive en julesang, for et typisk julemenneske har jeg aldri vært. Men så skjer det plutselig ting som gjør at jula blir annerledes enn før. Den endrer karakter, får en annen betydning. Man begynner å legge ekstra merke til at alt liksom skal være så trivelig hele tiden, og det skaper en spotlight. Man blir oppmerksom på hva som egentlig er viktig, og det som er fint blir brakt fram i lyset. Men alt som er vondt blir også mye mer tydelig i skyggen. Gode, kjente, kjære tradisjoner er fine å ha, men de setter også press på at alt skal være som det alltid har vært. Det gjør det vanskelig når ting ikke ble helt som de var tenkt. Så for alle som synes jula egentlig er litt trasig, denne låten er til dere.

Låten er skrevet sammen med Nacho Mella Tobar (Pikekyss), Bendik Brænne, Lasse Lokøy (Sløtface) og Andreas Heinesen Kase (Divest). Miksen er på mesterlig vis utført av Simon Bergseth (Gabrielle, Julie Bergan, Emilie Nicolas, Emma Steinbakken, Dagny m.fl.).

Artwork Martin Bremnes

Jeg tror ikke på sjangere, jeg tror på musikk som har et punkt hvor du treffer et annet menneske. (Ole Paus)

Vi representerer deLillos, CC Cowboys, Oslo Ess, The Dogs, Ole Paus, Savoy, Anja Garbarek, Ida Jenshus, Inge Bremnes, Knut Anders Sørum, Magne Furuholmen, Anna Kajander, Temporary, Marianne Sveen, Raga Rockers, Michael Krohn, Lila, Falkevik, Viktor Wilhelmsen, Tommy Tokyo, WE, Rokusho, Narum, Casa Murilo, Munroe / Knutsen, Waaktaar & Zoe, The Sleepends, Beckstrøm Kvartett, Ingrid Lovise, Trang Fødsel, Zuma, Pine Lake, daelen, Follow That Dream, The Contenders og 4ETG.

Asbjørn Ribe kickstarter det nye året med ny singel!4.1.2021 07:00:00 CETPressemelding

Når selv visesangeren må ty til rock. Den nylig Spellemannsnominerte artisten Asbjørn Ribe er ute med singelen "Et perfekt bål", som er første smakebit fra hans kommende soloalbum som slippes høsten 2021. Hør "Et perfekt bål" her! Asbjørn Ribe er kjent for sine varme tekster og gode meloditeft, men den rolige stilen må nå legges litt til side. Etter 10 år og fire soloplater som bejublet norskspråklig vise-pop artist var tida inne for noe nytt. Noe større, noe mer ulydig, mer rock, flere ting oppi gryta, nye produsenter, nye musikere, nye studioer, og nye sterke sanger... Mer av alt! Nå er jeg veldig klar for et nytt år, et flammende bål, og det kan ikke vente – ny låt er ute første januar, og den måtte rocke mer!» Sier Ribe. Dropbox med WAV, cover, bilder og metadata Asbjørn Ribe Et perfekt bål - single Release: 01.01.21 Label: SkiPop Records/Altenburg Skivbolag Product code: ALT012S1 ISRC: NO36G2101020 UPC: 195497640256 Tekst og musikk: Asbjørn Ribe Produsent: Christian Engfelt Tromme