Unio har inngått bankavtale med Nordea Direct

- Jeg er glad for at vi lanserer et konkurransedyktig bank-tilbud til medlemmene våre, sammen med Nordea Direct. Vårt mål med denne avtalen er at medlemmene får et godt tilbud når de trenger lån eller sparing i bank, sier Unio-leder Ragnhild Lied.

Unio-leder Ragnhild Lied og administrerende direktør i Nordea direct, Christer G Aanesen underskriver bankavtalen, som gjelder medlemmer og ansatte i Unios forbund.

Unio har fremforhandlet en av landets beste bankavtaler.

Avtalen med Nordea Direct er et ferdig forhandlet banktilbud til alle medlemmer. Den favner viktige behov for finansiering og sparing for så vel yngre som eldre.

Avtalen går over tre år og skal sikre lånekundene en lav boligrente over tid og medlemspris på sparekonto.

Med den nye avtalen kan medlemmene i Unio-forbundene spare opptil flere tusen kroner i året.

Ferdig forhandlet for medlemmene

Som medlem i et Unio-forbund får du en av landets laveste renter på boliglån.

Medlemmene får boliglån til 1,79 prosent rente, mens de som kjøper bolig for første gang får låne til 1,69 prosent rente. Det er også medlemspris på sparing og kredittkort.

-   Vi er stolte av å ha blitt valgt som samarbeidspartner for Unio, og jeg kan love at vi vil jobbe knallhardt for å levere en av markedets beste banktilbud til medlemmene, sier administrerende direktør i Nordea Direct, Krister G. Aanesen.

Alle får samme rente innenfor de ulike låne-produktene, de er ferdig forhandlet fra Unio.

-          Unio er landets nest største hovedorganisasjon på arbeidstakersiden og Unio og Nordea Direct har felles interesse av å gi medlemmene gode lånebetingelser. Unios medlemmer har høyere utdanning og de fleste arbeider i offentlig sektor. Våre medlemmer er en attraktiv kundegruppe, sier Ragnhild Lied.

Skal være enkel bank for kunden

Avtalen med Nordea Direct er, i tillegg til gode priser, valgt på grunn av service og enkle løsninger for brukerne. Banken er nett- og mobilbasert og kundeservice skjer på e-post, chat, Facebook og telefon.

Unio-forbundene har nå sin egen side på nordeadirct.no. Norsk Sykepleierforbund har valgt å stå utenfor bankavtalen.

Nordea Direct har vært tuftet på samarbeid med partnere og fagforeninger siden banken ble etablert i 2007. Banken har ca. 140.000 kunder og ble en del av Nordea for ett år siden. Nylig skiftet banken navn fra Gjensidige Bank til Nordea Direct.

Låneeksempel

Et av markedets beste banktilbud/laveste renter er basert på tall fra Finansportalen 21.04.2020. Annuitetslån på kr 2 000 000 over 25 år innenfor 50 % av verdi. Nom. rente 1,79 % p.a., eff. rente 1,86 % p.a., Totalt: kr 2 497 232.

Alexander von Hirsch
Customer Experience & Brand Director
Nordea Direct
Alexander.Von.Hirsch@nordea.no

Hedvig Bjørgum
kommunikasjonssjef Unio
hedvig.bjorgum@unio.no
Mobil : 901 28 320

Kirkestreiken trappes opp før mekling8.1.2021 15:34:00 CETPressemelding

Unio KA har i dag meddelt kirken at 10 nye medlemmer blir tatt ut i streik fra torsdag 14. januar, dersom den lovpålagte meklingen søndag 10. januar ikke fører fram. Opptrappingen fra Unios side skjer i Nidaros bispedømme og omfatter 3 proster, 5 prester og 2 ansatte ved bispedømmets administrasjon. Også Fagforbundet og Creo trapper opp streiken med nye uttak i Nidaros og Oslo. Samlet for alle forbund består opptrappingen av 26 kirkeansatte.

Kan bli sykepleierstreik fra 7. januar30.12.2020 15:00:17 CETPressemelding

Sykepleierforbundet og KS møtes hos Riksmekleren tirsdag 5. januar for å bli enige om hovedoppgjøret for 2020. Blir det ingen enighet blir det sykepleierstreik fra 7. januar. – Vi trenger lønns- og arbeidsvilkår som sikrer pasientene sykepleiere. Det har pandemien synliggjort, men vi trenger også sykepleiere til livsnødvendige helsetjenester etter pandemien, sier forbundsleder Lill Sverresdatter Larsen i Norsk Sykepleierforbund.