Trang Fødsel er ute med «Her skal vi bygge og her skal vi bo»

Foto: Øyvind Svele

Den nye singelen kan høres her!

Siden Trang Fødsel gikk i studio for første gang i 1996, har de gitt oss flere store hits som «Kursiv», «Feber», «Drømmedame» og «Livet er helt ålreit». Bandet lever fremdeles i beste velgående både live og i studio, og har de siste par årene sluppet singler som «1000 karameller» og «Jeg er faen meg det beste som har skjedd deg».

I dag er Hans Petter Aaserud og resten av bandet tilbake med ferske varer i form av singelen «Her skal vi bygge og her skal vi bo». På denne låta ser Aaserud tilbake på hvor livet har ført ham; at han vokste opp på Bjørkelangen, studerte i Bergen, fikk barn i Oslo, men endte opp i Asker.

– Og hvorfor det? Jeg kunne like gjerne endt opp et helt annet sted, med helt andre venner og et ganske annet liv, sier Aaserud.

– Men jeg er fornøyd da, heldigvis. Det hadde jeg kanskje vært hvor som helst?

Foto: Øyvind Svele
Singelcover for «Her skal vi bygge og her skal vi bo»

Jeg tror ikke på sjangere, jeg tror på musikk som har et punkt hvor du treffer et annet menneske. (Ole Paus)

Vi representerer deLillos, CC Cowboys, Oslo Ess, The Dogs, Ole Paus, Savoy, Anja Garbarek, Ida Jenshus, Inge Bremnes, Knut Anders Sørum, Magne Furuholmen, Anna Kajander, Temporary, Marianne Sveen, Raga Rockers, Michael Krohn, Lila, Falkevik, Viktor Wilhelmsen, Tommy Tokyo, WE, Rokusho, Narum, Casa Murilo, Munroe / Knutsen, Waaktaar & Zoe, The Sleepends, Beckstrøm Kvartett, Ingrid Lovise, Trang Fødsel, Zuma, Pine Lake, daelen, Follow That Dream, The Contenders og 4ETG.

Asbjørn Ribe kickstarter det nye året med ny singel!4.1.2021 07:00:00 CETPressemelding

Når selv visesangeren må ty til rock. Den nylig Spellemannsnominerte artisten Asbjørn Ribe er ute med singelen "Et perfekt bål", som er første smakebit fra hans kommende soloalbum som slippes høsten 2021. Hør "Et perfekt bål" her! Asbjørn Ribe er kjent for sine varme tekster og gode meloditeft, men den rolige stilen må nå legges litt til side. Etter 10 år og fire soloplater som bejublet norskspråklig vise-pop artist var tida inne for noe nytt. Noe større, noe mer ulydig, mer rock, flere ting oppi gryta, nye produsenter, nye musikere, nye studioer, og nye sterke sanger... Mer av alt! Nå er jeg veldig klar for et nytt år, et flammende bål, og det kan ikke vente – ny låt er ute første januar, og den måtte rocke mer!» Sier Ribe. Dropbox med WAV, cover, bilder og metadata Asbjørn Ribe Et perfekt bål - single Release: 01.01.21 Label: SkiPop Records/Altenburg Skivbolag Product code: ALT012S1 ISRC: NO36G2101020 UPC: 195497640256 Tekst og musikk: Asbjørn Ribe Produsent: Christian Engfelt Tromme