Tommy Tokyo er ute med «Country Girl»

Foto: Louie Young Ottosen

Dette er den tredje singelen fra Tommy Tokyo kommende album, som er ute på Drabant Music i dag.

«Country Girl» følger de allerede brilliante smakebitene som er «Gloomsville» og «The Extra Mile». Denne gangen handler det for Tommy om å være ute på reise i musikkens tjeneste, og er musikalsk sett både oppløftende og nedpå på én og samme tid.

– Det er om å forlate hjemmets trygge rammeverk, sier han.

– Og det er jo noe som fører til en umiddelbar lengsel hjem igjen til både «Country Girl» og barna. Samtidig er det et faktum for meg at scenenes tiltrekningskraft er stor.

Vi gleder oss til å presentere resten av albumet The Remaining Days of Life, som kommer på nyåret. Hør «Country Girl» her!

Foto: Louie Young Ottosen
Singelcover for «Country Girl»

Vi representerer deLillos, CC Cowboys, Oslo Ess, The Dogs, Ole Paus, Savoy, Anja Garbarek, Ida Jenshus, Inge Bremnes, Knut Anders Sørum, Magne Furuholmen, Anna Kajander, Temporary, Marianne Sveen, Raga Rockers, Michael Krohn, Lila, Falkevik, Viktor Wilhelmsen, Tommy Tokyo, WE, Rokusho, Narum, Casa Murilo, Jess Morgan, Munroe / Knutsen, Waaktaar & Zoe, The Sleepends, Beckstrøm Kvartett, duve, Ingrid Lovise, Påls butikk, Trang Fødsel, Samuelsen, Zuma, Edeema, Pine Lake, daelen, Follow That Dream, The Contenders, Norwegian Thunderboys og 4ETG.

Magnus Børmark fra Gåte solodebuterer med «Magnet»14.8.2020 09:10:58 CESTPressemelding

Gåtes energiske gitarist Magnus Børmark er klar for å gi ut egen musikk på norsk. Det starter med med hans første singel som er ute i dag. Hør «Magnet» her! Magnus Børmark er en velkjent karakter i norskt og internasjonalt musikkliv, både som eksplosiv og sminket gitarakrobat i folkrockbandet Gåte, og som kompromissløs låtskriver og skaper av det sjangerdefinerende bandet 22. Nå har Magnus lagt tatt fatt i alt sitt kreative overskudd og energi, og lagt det i et helt nytt soloprosjekt under sitt eget navn. I løpet av sitt over gjennomsnittet aktive liv har han underveis også skrevet låter på norsk, med et langt mer intimt uttrykk enn vi kjenner ham for. Med språklig finurlighet, lek og overskudd, får lytteren her en bit av Magnus sin levende dybde, samtidig som det er en tydelig modning som preger musikken. – Jeg håper at lyttere, gamle som nye, kan komme nærmere min poesi og mitt liv med denne singelen, og resten av det som er i vente. Energien min er ikke bare "all over the place" len

Casa Murilo slipper én singel til fra kommende album7.8.2020 07:42:00 CESTPressemelding

Hør den nye singelen «Secret Sun» her! Alle vet at Pulp-frontfigur Jarvis Cocker er den kuleste personen på jordens overflate. «Secret Sun» er Casa Murilos kjærlighetsbrev til mannen som «rulte Cool Britannia» gjennom 90-tallet. Faktisk var det Pulps historiske opptreden på Glastonbury i 1998 som inspirerte bandets medlemer Dan Hesketh og Chris Winfield til å plukke opp hver sin gitar for å lage musikk. – Uansett hvordan musikksmakene våre har forandret seg gjennom årene, har vi alltid funnet veien tilbake til britpopen som formet somrene da vi var ungdommer. Ingen har spilt en større rolle i det enn Jarvis, forteller Chris. «Secret Sun» er en upbeat sommerlåt som umiddelbart griper tak i oppmerksomheten og nekter å slippe tak. Det er låta som under de lange sommernettene umiddelbart vil ta deg tilbake til de beste somrene du har opplevd. Albumet Summer 1998 er ute 21. august.

Selected Temptations er ute med «Purple Woods»31.7.2020 12:11:52 CESTPressemelding

Selected Temptation er et nytt samarbeidsprosjekt fra bestående av artisten Mark Lean (Marius Koss), og produsentene BlueC (Adrian Tønnesen) og Fred Tâter (Fredrik Sæterdal). Den første singelen, «Purple Woods», er ute i dag, og er unik i sin stil som befinner seg innenfor neo-soul-jazz-segmentet. Singelen kan høres her. Mark Lean er vokalist, produsent og frontfigur. Han har hentet inspirasjon til musikken sin fra det urbane i Brooklyn i New York hvor han tilbrakte tre år og utviklet musikken sin i samarbeid med noen av de største produsentene innenfor sjangeren der. BlueC er produsent med spesiell kompetanse på piano. Han har hentet mye inspirasjon fra da han studerte på Liverpool Institute for Performing Arts (LIPA) som klassisk pianist og produsent. Fred Tâter er produsent og utviklet mye av sin kompetanse da han studerte på New Zealand. Sangen utgis av plateselskapet Red 'Lephnt. Kontaktperson er Red 'Lephnts CEO Emilie Eriksen: us@redlephnt.com.

Eksklusivt Lars Lillo-Stenberg-album slippes digitalt24.7.2020 09:09:48 CESTPressemelding

https://orcd.co/fromthebeginning Hør From The Beginning her! I dag kan du høre et splitter nytt coveralbum fra deLillos-frontfigur Lars Lillo-Stenberg. Denne plata, som har fått navnet From The Beginning, ble innspilt da landet var nedstengt. Albumet er en del av en konsertserie til støtte for og med hjelp fra Oslos største platebutikk, Big Dipper, hvor man kunne kjøpe vinylutgaven av plata i 24 timer etter konsertstart. Ettersom dette skjedde tidligere i sommer, vil albumet aldri bli fysisk tilgjengelig igjen. Om du ikke fikk henda dine i et eksemplar, er det nå heldigvis mulig å høre From The Beginning der du strømmer musikk. Her framfører Lillo-Stenberg låter av flere av hans favorittartister, og resultatet er en nydelig akustisk fullengder med covre av The Beatles, Neil Young, James Taylor, CSNY, Supertramp, John Martyn, ELP, Fleetwood Mac, The Allman Brothers Band, Loudon Wainwright III, og Francisco Tárrega.

Ingrid Lovise er ute med første singel fra kommende debutalbum17.7.2020 08:23:00 CESTPressemelding

Hør «This Will Get an Oscar» her! Hvis Taylor Swift og John Mayer fikk en datter, ville det vært Ingrid Lovise. «This Will Get an Oscar» er den første singelen fra hennes debutalbum Half of Her Heart - And The Other Part. De beste historiene er gjerne fra om helt normale folk og hverdagen deres, men det er noe som skjer når det blir filmatisert og vist frem på et lerret. Som om disse hverdagslige hendelsene er noe helt spektakulært. Ofte ser en på filmen og ønsker at ens eget liv var like pulserende, og når en gjennomskuer det hverdagslige i filmen, kan en har disse øyeblikkene selv i det enkle. Dette er grunnideen bak «This Will Get an Oscar», som handler om hverdagsmagien som skapes i de små øyeblikkene med venner, familie, og partnere; minnene vi har med oss hele livet. Du er hovedkarakteren i ditt eget liv, og det er lov å leve seg inn i det og oppleve det store i det små.

Casa Murilo er ute med nostalgibomben «Summer ’98»17.7.2020 08:12:00 CESTPressemelding

Hør Summer ’98» her! 90 dager i hjemmekarantene viste seg å være den mest kreative og produktive perioden i Casa Murlos karriere. Det var da Dan Hesketh og Chris Winfield vendte seg til nostalgien for å flykte fra hverdagen. Mens minner ble delt og historier ble fortalt og nedskrevet, endte de som oftest opp med å snakke om sommeren i 1998, den beste noensinne for dem. Etterhvert som ukene gikk begynte en konseptidé å ta form; en slags brit-pop-opera med en tenåring i protagonistens sko. Dette er det kommende albumet Summer 1998. Åpningssporet «Summer ’98» etterfølger førstesingelen som er den vemodige historien om ung romantikk i «The 132 to Hempstead Valley Drive». Noe av det magiske her er at disse låtene og resten av skiva er spilt inn med et par laptoper, USB-mikrofoner, gitarer og keyboards. Likevel høres det ut som helt autentisk brit-pop, som snytt ut av 90-tallet. Det mye glede, feel-good-vibber og sommerlige følelser å baske seg i når Dan og Chris inviterer lytterene til å lu