Tommy Tokyo er ute med «Country Girl»

Foto: Louie Young Ottosen

Dette er den tredje singelen fra Tommy Tokyo kommende album, som er ute på Drabant Music i dag.

«Country Girl» følger de allerede brilliante smakebitene som er «Gloomsville» og «The Extra Mile». Denne gangen handler det for Tommy om å være ute på reise i musikkens tjeneste, og er musikalsk sett både oppløftende og nedpå på én og samme tid.

– Det er om å forlate hjemmets trygge rammeverk, sier han.

– Og det er jo noe som fører til en umiddelbar lengsel hjem igjen til både «Country Girl» og barna. Samtidig er det et faktum for meg at scenenes tiltrekningskraft er stor.

Vi gleder oss til å presentere resten av albumet The Remaining Days of Life, som kommer på nyåret. Hør «Country Girl» her!

Foto: Louie Young Ottosen
Singelcover for «Country Girl»

deLillos gir ut ikonisk hit i ny drakt15.5.2020 07:47:00 CESTPressemelding

En splitter ny versjon av «Ut», titulert «Ut 2021», er ute nå på Drabant Music. Om den forteller Lars Lillo-Stenberg: Noen sa til meg at de hadde likt å høre på «Ut», og at den føltes aktuell nå. Det inspirerte meg til å justere litt på teksten slik at den ble enda mer relevant for slik vi har det i år. Vi spilte inn en ny versjon på samme måte som «Alt er rolig nå» hver for oss, og la oss i et mer vemodig og langsommere modus enn originalen. Likevel er den optimistisk fremtidsrettet. Det positive nå er vel at en del folk vil våge seg på en øl eller to i vårvarmen, men en del vil vel også holde seg mest hjemme og utsette festen til neste sommer. Håper i alle tilfeller at «Ut 2021» faller i smak. Så sees vi i hvert fall før eller senere. Beste hilsener, deLillos Hør «Ut 2021» her!

Påls butikk er ute med to nye singler!8.5.2020 10:03:00 CESTPressemelding

Hør de helt ferske låtene her! Rett før unntakstilstanden rammet Norge og resten av verden, var Pål Price og Mats Larsen i studio for å spille inn en vise som Mats hadde laget som bursdagsgave til sin ektefelle. Lite visste de da hva som var i vente. Da kom Covid-19 til Norge, med påfølgende tiltak fra regjeringen. Det ble slutt på øving, og konsertplanene ble lagt på vent. Men etter bare en og en halv uke begynte det å rykke utålmodig i rockefoten. Noe måtte skje som kunne gjøres på en smittefri måte. Allerede under råmiksingen av «Martes vise» påpekte Price at den var egnet til et langt større publikum enn kona til Mats. De tok derfor kontakt med produsent Nick Terry (kjent fra samarbeid med Oslo Ess og Kvelertak) som de jobbet med på albumet Dpressr. Hva kunne han få ut av innspillingen? Samtidig dukket ideen opp om å børste støv av gammelt gull. – En av våre første låter har fulgt oss på nær 50 konserter helt siden starten, nemlig «Østmarka». Låta ble i 2015 mikset av meg, og vi ha

Inge Bremnes sin nye singel er ute 1. mai30.4.2020 12:29:18 CESTPressemelding

Forhåndslytt på «Vår» her, og forhåndslagre den til din favorittstrømmetjeneste her! – Jeg har hatt mitt livs hittil mest bedritne vinter. Det har vært mye på en gang, det har vært tungt og det har vært mørkt. Og så kom covid-19, sier Inge Bremnes. «Vår» er den fjerde singelen som slippes fra hans kommende tredjealbum. På de foregående singlene «Meire vi», «Torshov» og «Planen» har vi fått høre Inge eksperimentere med et nytt, elektronisk uttrykk. Lydbildet til «Vår» er imidlertid langt mer gjenkjennelig, men det betyr ikke at den er mindre spennende eller lekker av den grunn! I lys av den nåværende situasjonen og om bakgrunnen for singelen, sier Inge følgende: – Om ikke annet så får man mye tid til å gruble over ting. Og jeg har tenkt mye på hvordan det er når de kjipeste tingene i livet skjer. Man ender ofte opp med å snakke mye med mennesker som har vært igjennom liknende ting. En gjenganger er at trasige greier sjelden kommer alene hver for seg, i små og håndterbare doser. Når noe

CC Cowboys slipper diger jubileumsboks på 30-årsdagen22.4.2020 16:07:19 CESTPressemelding

CC Cowboys fortsetter 30-årsjubileet med å slippe en stor jubileumsboks som inneholder hele deres historiske karriere. Dette skjer på selve 30-årsdagen, fredag 24. april. CC Cowboys - 1990-2020 er intet mindre enn et must for alle fans av CC Cowboys der ute. Vi snakker om en boks som inneholder alle de 11 studioalbumene i remastrede versjoner, og dessuten et splitter nytt livealbum fra Athletic Sound Studio i Halden (hvor Blodsbrødre ble innspilt). Totalt er dette 133 låter fra CC Cowboys sin historiske karriere som ett av norges største, lengstlevende og mest hardtarbeidende band! Boksen, som er tilgjengelig på CD og vinyl, inneholder i tillegg en fantastisk fin booklet med både gamle og nye bilder, alle tekstene, og liner notes av Tom Skjæklesæther. Som en del av feiringen ble også innspillingen av livealbumet Athletic Sound Live-Sessions filmet, og har blitt til konsertfilmen CC Cowboys: Tilbake til Halden. Denne vises fredag 24. april på drive-inn kino på Tollbodsplassen i Fredriks

Rokusho er tilbake med ny singel17.4.2020 09:04:56 CESTPressemelding

Etter å ha brukt lang tid på å finne sin identitet som artist, er Rokusho klar med singelen «Calling Your Name» som er ute i dag på Drabant Music. Hør den her! – Når du produserer for mange ulike artister samtidig som du selv ønsker å lage egen musikk, kan du fort havne i en identitetskrise. Dette er noe Lars Christian Fredlund, også kjent som Rokusho, har jobbet mye med. For å løse det, måtte han tilbake til røttene sine - før han begynte å produsere sanger for navn som Ruben, KingSkurkone, Avgvstvs, og P-Flow, som har blitt streamet flere millioner ganger. Omsider fant han endelig ut hvor han selv ville hen som artist, og brukte høsten 2019 på å lage mørke, flytende og fengende house-låter med flere up-and-coming artister på vokal. Den første låta som slippes fra Rokushos kommende EP, «Calling Your Name» med Elsa Søllesvik (Elsa & Emilie).

CC Cowboys slipper «Nå tar vi vare på hverandre»10.4.2020 09:04:23 CESTPressemelding

CC Cowboys-frontfigur Magnus Grønneberg grep gitaren og tok pennen fatt etter å ha sett et innslag på Dagsrevyen om Frelsesarmeens matutdeling under koronakrisen. Onsdag slapp de en musikkvideo til den nye sangen «Nå tar vi vare på hverandre», som i dag er ute der du hører musikk. Med dette musikkbidraget ønsker CC Cowboys at dugnadsånden fortsetter, og at folk gjerne bidrar med en gave til Frelsesarmeens hjelpearbeid i en krevende tid. Hør singelen her, og se musikkvideoen her! For CC Cowboys skulle det nå være tiden for pre-produksjon og øving til bandets store 30-års jubileumsturné. I stedet sitter de, som alle andre, hjemme, som et resultat av denne nye hverdagen. Men etter å ha sett en reportasje om Frelsesarmeen sitt arbeid for de ekstra sårbare der ute forrige uke, forlot Magnus Grønneberg sofaen og satte seg ned og skrev «Nå tar vi vare på hverandre». – Jeg ble veldig grepet av det jeg så, og gikk for å skrive det som falt meg inn av tekst og musikk samme kveld. Dagen derpå sta