SJ Norge

Togselskapet SJ med beste nettsted i Sverige - i alle kategorier

Del

SJ har Sveriges beste nettsted. I den årlige kåringen i regi av IDG/Internetworld, ble nettstedet til SJ ikke bare kåret til beste reiselivsnettsted, men også det beste nettstedet totalt sett.

Sammen med deres prisbelønte app til iOS og Android har nettstedet SJ.se i mars blitt utnevnt til det desidert beste nettstedet i Sverige. Med begrunnelsen at SJ leverer en «tilnærmet komplett mobil brukeropplevelse, med fullt fokus på kundene» ble seieren et faktum.

­– Det er gøy at vårt dedikerte arbeid med å hele tiden sette verdien for kunden i sentrum får denne type oppmerksomheten. Det å komme til topps blant reiselivsnettsteder er stort, men å ro i land beste nettsted i alle kategorier er selvfølgelig helt fantastisk, sier Jenny Gejke, ansvarlig for digitale tjenester i SJ.

Når IDG/Internetworld kårer de beste nettstedene ser de særlig på den opplevde verdien for kundene, hvor SJs enkelhet og kontinuerlige utvikling av tjenestene har vært avgjørende. I kåringen løftes det frem hvordan SJ tydelig løfter frem sine ulike alternativer for de reisende, i tillegg til SJs nettbaserte kundeservice. I tillegg blir SJs arbeid med digital tjenesteutvikling gjennom «SJ Labs» løftet frem. Her blir brukerne aktivt involvert i utviklingen av nye tjenester. Den hastighet som SJ evner å levere nye løsninger for brukerne har også vært viktig for helhetsvurderingen til topplasseringen. Som et eksempel var SJ en av de første online-aktørene som tilbød betaling via Swish, Sveriges svar på Vipps i Norge.

Ifølge IDG/Internetworld flytter også SJ grensene for hvordan brukergrensesnittet kan se ut når reiser skal presenteres og selges digitalt.

– Utmerkelsen vi nå mottar gir oss ytterligere motivasjon og inspirasjon til å fortsette å utvikle enda smartere og mer brukervennlige løsninger til våre passasjerer. Vi er bare i startgropen til noe virkelig spennende her, særlig innenfor utviklingen av mobile tjenester, sier Jenny Gejke.

SJ er gjennom sitt norske datterselskap SJ Norge AS en av finalistene i Jernbanedirektoratets anbudskonkurranse om å ta over togdriften på strekningen på Sørlandsbanen, Arendalsbanen og Jærbanen. Svar på konkurransen er ventet å bli offentligjort av direktoratet i løpet av juni-måned.

For spørsmål og kommentarer, vennligst kontakt:

Niclas Härenstam, pressesjef SJ:                  +46 10-751 51 84 | niclas.harenstam@sj.se

Jenny Gejke, ansvarlig digitale tjenester SJ:+46 10-751 54 55 | jenny.gejke@sj.se

Bilder

Om SJ Norge

SJ Norge
SJ Norge
Bygdøy allé 2
0257 Oslo

https://www.sj.no

SJ knytter Skandinavia sammen

SJ har kjørt tog til og fra Norge i over 100 år. I august 2015 ble togtilbudet mellom Oslo og Stockholm etablert, og dermed ble Sveriges mest populære hurtigtog også en del av det norske jernbanenettet. Når jernbanen i Norge nå endres, ønsker SJ å bidra ytterligere til økning av norske togtrafikken. SJ har mer enn 30 års erfaring fra et svensk konkurranseutsatt marked og har de siste 25 årene opplevd en fordobling i antall reisende, dette er verdifull kompetanse og erfaring som SJ vil ta med seg inn på det norske markedet.

SJ Norge er etablert som et eget selskap, og vant sommeren 2019 anbudet om å kjøre tog langs strekningene Dovrebanen, Nordlandsbanen, Raumabanen, Rørosbanen, Meråkerbanen, Trønderbanen og Saltenpendelen. 

Fra 8. juni blir de syv strekningene til NORD.

Følg saker fra SJ Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra SJ Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra SJ Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom