Tobiassen fra Nent til RiksTV

Bård Egil Tobiassen (34) blir markedsansvarlig hos TV-distributøren RiksTV – og starter i stillingen første uka i august. Han kommer sist fra en stilling som Communication Manager hos Nent Group.
Til RiksTV: Bård Egil Tobiassen fra Nent til RiksTV. Han starter etter sommerferien.

Tobiassen har tidligere også jobbet som markedsrådgiver hos NITO. Av utdanning er han blant annet Bachelor i PR og Kommunikasjon fra BI.

- Jeg er relativt ny i mediebransjen og har mye å lære. Da RiksTV, med deres solide fundament og gode kultur, gav meg et tilbud, var jeg ikke i tvil. Jeg er sikker på at dette er sted jeg kan utvikle meg videre, sier Bård Egil Tobiassen

I Nent var han ansvarlig for digital kommunikasjon rettet mot Viasats kunder.

- Tiden i Nent Group og Viasat har vært hektisk, morsom og lærerik. Det blir veldig spennende å konkurrere mot gamle kollegaer i fremtiden, sier Bård Egil Tobiassen.

Tobiassen har også en bakgrunn som landslagsspiller i håndball. Håndballkarrieren avsluttet han i 2013. Han er opprinnelig fra Lillesand, men bor i Oslo. I håndball spilte han for klubber som Lillesand, Arendal, Lillestrøm, Sandefjord, Haslum og Skøvde i Sverige. Han har totalt 13 titler i håndball – og totalt 12 år med elitesatsing.

Men nå handler det om kommunikasjon fra tidlig til sent.

- Jeg er først og fremst et kommunikasjonshode som brenner for utvikling og ny teknologi. Min bakgrunn er fra salg og tradisjonell markedsføring, men de siste årene har jeg jobbet mest med strategi, merkevarebygging og innholdsmarkedsføring i forskjellige kanaler, sier han.

- Min kompetanse ligger innen digital historiefortelling og utforming av kommunikasjonskonsepter. Og med 12 års erfaring fra elitehåndball er jeg en lagspiller med et stort konkurranseinstinkt, så dette tror jeg blir veldig gøy, sier Tobiassen.

Markedsdirektør, Ida Svele, ser frem til å ha Tobiassen på plass på RiksTV-laget.

- Vi gleder oss til Bård Egil starter for fullt. Hans kompetanse vil bidra til å styrke RiksTV-laget ytterligere, ikke minst i satsingen mot fibermarkedet, sier markedsdirektør Ida Svele hos RiksTV.