RiksTV

Strim har markedets mest fornøyde TV-kunder

Del
Strim går helt til topps i EPSI Ratings ferske kundetilfredshetsundersøkelse som offentliggjøres i dag.
Kommersiell direktør Ole A. Skarbøvik hos Strim er godt fornøyd med førsteplassen i EPSI-undersøkelsen.
Kommersiell direktør Ole A. Skarbøvik hos Strim er godt fornøyd med førsteplassen i EPSI-undersøkelsen.

Det er første gang Strim er med innen kategorien TV-kunder. Og i første forsøk går Strim seirende ut av 2022-utgaven av den etablerte kundeundersøkelsen. 

Det er 13. gang at EPSI gjør denne kundetilfredsundersøkelsen blant TV-distributørene i Norge. Drøye 1 500 personer i et landsrepresentativt utvalg blant nordmenn med TV-abonnement er basis for den.

I de siste årene har Altibox vunnet kategorien for TV-kunder. Med Strims seier, er en lang seiersrekke brutt for nettopp Altibox. 

Mens Strim topper kundetilfredsheten med en skår på 66,9, er RiksTV nummer to med 65,8. På tredjeplass finner vi Altibox med 62,0, mens Allente er firer med 61,2. På plass nummer fem havner Telenor med 61,1, mens Telia er henvist til sjetteplassen med 54,9.

Bransjesnittet blant TV-kunder i årets undersøkelse ligger på 60,8.

- Det ble jubel på kontoret når vi fikk vite at Strim har markedets mest fornøyde kunder. For oss er det en bekreftelse på at jobben vi alle gjør hver eneste dag for å levere en god tjeneste og en god kundeopplevelse blir godt mottatt, at markedet verdsetter den unike tjenesten vi tilbyr. Med et bredt spekter av innhold samlet i en enkel og oversiktlig tjeneste som et tydelig alternativ til et tradisjonelt TV-abonnement, gjør vi TV-og strømmehverdagen enklere, og for mange rimeligere, sier kommersiell direktør Ole Andre Skarbøvik i Strim. 

Strim skiller seg fra de tradisjonelle TV-distributørene gjennom å samle TV-kanaler og strømmetjenester på ett sted uten behov for TV-bokser/dekodere, bindingstid, parabolantenner eller at man må ha internett levert fra samme leverandør.

- Fortsatt er det slik at de fleste husstander har et tradisjonelt TV-abonnement. Samtidig viser årets, og tidligere undersøkelser, at tilfredsheten hos de fleste tradisjonelle TV-distributørene er relativ lav mens den er betydelig høyere hos strømmetjenester. Strømmetjenester oppleves blant annet som enklere og mer intuitive. Det er blant annet denne enkelheten Strim, som teknisk er mer lik en strømmetjeneste enn et tradisjonelt TV-abonnement, utfordrer de etablerte aktørene i TV-markedet med, sier Ole Andre Skarbøvik.  

I følge EPSI Rating treffer innholdet i kanalpakkene til Strim godt på kundenes ønsker og behov, og dette i kombinasjon med konkurransedyktige priser gjør at Strim-kundene opplever de får mest for pengene. 

Det siste året har Strim opplevd betydelig vekst i antall kunder og har nå passert 50 000 kunder. 

- I et marked preget av sterk konkurranse og dessverre med en del byttebarrierer er vi godt fornøyde med utviklingen, og ikke minst at kundene våre har markedets høyeste kundetilfredshet. Vi gjør stadig forbedringer på produktet vårt både når det gjelder brukeropplevelse og tilgjengelig innhold. En av de større forbedringene vi nylig har lagt bak oss er å kunne tilby en uslåelig valgfri sportspakke hvor man får både Champions League og Premier League, sier Skarbøvik. 

- Nå krysser vi fingrene for at myndighetene snart tar grep og ser på en mer effektiv regulering av fibermarkedet slik at flere får en reell valgfrihet når det kommer til hvem de vil ha som leverandør av fiber og TV løsning. Og at flere sameier og borettslag går over til avtaler med valgfri TV-løsning. Noe som vil gi økt konkurranse og også mer tilfredse kunder. For når 45% oppgir at valg av TV-leverandør på av forskjellige grunner er påtvunget og kundetilfredsheten blant disse er betydelig lavere enn øvrige er det absolutt på sin plass med endring, avslutter Skarbøvik.

Kontakter

Bilder

Kommersiell direktør Ole A. Skarbøvik hos Strim er godt fornøyd med førsteplassen i EPSI-undersøkelsen.
Kommersiell direktør Ole A. Skarbøvik hos Strim er godt fornøyd med førsteplassen i EPSI-undersøkelsen.
Last ned bilde
Last ned bilde

Om RiksTV

RiksTV
RiksTV
Postboks 393 Økern
0513 OSLO

22 88 37 90http://www.rikstv.no

RiksTV har snaue 250 000 kunder, og er Norges eneste TV-distributør som gir deg digital-TV via antenne, internett og fiber. I tillegg til tilgang via SMART-boks er RiksTV tilgjengelig via apper til Apple TV, mobil, nettbrett og via nett-TV. Ifølge Norsk Kundebarometer 2018 har RiksTV de mest fornøyde kundene i kategorien TV-distribusjon. 

RiksTV tilbyr digital-TV i det digitale bakkenettet, som 98 prosent av husstandene og ca. 90 prosent av fritidsboligene i vårt langstrakte land kan få inn med vanlig TV-antenne.

Kapasiteten i det digitale bakkenettet disponeres av NRK og RiksTV. NRKs TV- og radiokanaler er fritt tilgjengelig i det digitale bakkenettet, mens alle øvrige kanaler og innhold er en del av RiksTVs tilbud. RiksPakken er RiksTVs største og mest populære kanalpakke.

Følg pressemeldinger fra RiksTV

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra RiksTV på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra RiksTV

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye