The Dogs slipper første singel fra kommende album

Foto: L-P Lorentzen

«The Moment of Truth» fra The Dogs kommende album Crossmaker er herved tilgjengelig for allmennheten nå!

Hør «The Moment of Truth» her!

Dette betyr så mangt; at vi snart skal flytte klokka til vintertid, at 2020 ikke er langt unna og, ikke minst, at vi endelig kan få en første pekepinn på hvilken retning Norges mest hardtarbeidende band vil bevege seg med sitt åttende (!) album på like mange år. Vi lar frontmann Kristopher Schau forklare:

– SÅ jævla mye får dere ikke greie på med denna singelen, for albumet er mere variert enn noensinne. Men, ja, det er en bekreftelse på at 2020 skal bli enda bedre enn de foregående åra for oss. Bedre låter, flere spillejobber, mere å gjørra. Alt det vi liker og håpa på. Vi landa på denne som førstesingel fordi den er så gøy å spille at vi veit den skal inn på livesettet samma faen. Og så har vi et lønnlig håp om at Kenneth Berg vil ha den som fast walk-in låt når han går kamper. Jeg har ikke mailadressa hans, så han har ikke hørt den enda. Singelen er med andre ord en liten jobbsøknad fra vår side også. Det MÅ ikke være Kenneths låt altså. Første norske kampsportutøver til mølla får’n. Vi vil bara låta ut i verden fortest mulig.

The Dogs har insistert på at alle låtene på skiva er like gode og at de derfor må gis ut som singel hver bidige en. Drabant stiller seg (kommersielt sett) ikke bak dette, men vil i kjærlighetens navn selvsagt innfri bandets ønske. Forvent med andre ord ytterligere musikk fra The Dogs’ Crossmaker før dere aner det.

Foto: L-P Lorentzen
Singelcover for «The Moment of Truth»

Oslo Ess varmer opp til Rockefeller med fersk singel6.12.2019 09:24:21 CETPressemelding

Om det ikke var nok med «Bygdøy allé», slipper Oslo Ess nok en ny singel på tampen av året - «Ber på mine knær» er ute nå. Hør singelen her! I dag slipper bandet «Ber på mine knær», som opprinnelig heter «Fall On My Knees». Dette er en amerikansk folkemusikklåt som bandet kom over via bluegrassbandet Old Crow Medicine show for mange år siden. Dette er et band som har vært en stor inspirasjonskilde for Oslo Ess - spesielt for den akustiske delen av bandvirksomheten - og dette er én av låtene de ofte har framført. På innspillingen har de dessuten fått hjelp av norges strengeinstrumentminister, Geir Sundstøl, på blant annet mandolin, banjo og munnspill. – Gud vet hvem som har skrevet låta, men det er grunn til å tro at han må ha vært en ganske desperat type, sier Åsmund Lande om «Ber på mine knær». Ikke glem at Oslo Ess spiller sine tradisjonsrike førjulskonserter på Rockefeller 19. og 20. desember! Sistnevnte dato er utsolgt for lengst, men det er fremdeles billetter til 19. desember-sho

Ole Paus annonserer nytt album6.12.2019 09:17:37 CETPressemelding

På nyåret kommer Ole Paus med en ny plate på Drabant Music. Allerede nå kan du høre singelen «Gud bevare landsbyen min». Hør singelen her! Ole Paus ga seg som plateartist i 2013 med trippelalbumet Avslutningen, som solgte imponerende 80 000 eksemplarer. Det ble hans største albumsuksess noensinne. Han holdt hva han lovet veldig lenge, men da idéen om å gjøre en plate som skulle produseres av Motorpsychos Bent Sæther dukket opp for noen år siden, kom lysten og viljen gradvis tilbake. Det var en vill idé, som på alle måter måtte modnes både for Bent og Ole, men etter gjentatte møter, studio-testing og diverse diskusjoner, begynte det hele å ta en form og en retning som de begge hadde troen på. Bent tok med seg sine bandkamerater fra Motorpsycho; Hans Magnus Ryan og Tomas Järmyr, samt deres langvarige musikalske venn Reine Fiske, og sammen med Ole dro de til landsbygden i Frankrike og spilte inn platen Så nær, så nær. Albumet slippes for salg den 31. januar 2020.

Narum er ute med ny singel6.12.2019 08:30:00 CETPressemelding

Narum sin oppfølgersingel til «Kloden er trøtt» heter «Farida», og er ute nå. Hør «Farida» her! Det begynner å bli noen år siden Farida og familien hennes dukket opp i lokale nyheter i Gjøvik-, Land- og Toten-området. Etter hvert som staten tapte i rettsinstans etter rettsinstans, ble Faridas historie også bredt behandlet i alle tungtveiende nasjonale nyhetsorganer. – Denne saken traff meg fra dag èn. Utsendingen til Kabul er umenneskelig, uverdig og i strid med min grunnleggende rettsoppfatning, sier låtskriver Lars Christian Narum. Sammen med søsknene Jon Anders og Benedikte har de lagd singelen «Farida». – Faridas historie er bare en av mange. Og den er enda et eksempel på behandling av barn, vi ikke kan være med på, sier Lars Christian. Søskentrioen er bosatt i Vestre Toten. Farida bodde i nabokommunen Nordre Land. – Vi har fulgt historien hennes lenge nå, og vi visste at om vi bare skulle gi ut en eneste låt til, måtte det bli denne. Narum debuterte med albumet Samma hen du fær i

LSKs Kippe hylles med egen sang27.11.2019 09:27:50 CETPressemelding

Sangen heter «Alt for Lillestrøm», og er ute i dag. Søndag 1. desember er Frode Kippe klar for sin siste Eliteserie-kamp på Åråsen, 47 dager før han fyller 42 år. Med 441 eliteseriekamper er han den Lillestrøm-spilleren som har flest kamper på øverste nivå i Norge. Tidligere i år passerte han også Rosenborg-legenden Roar Strand og inntok tredjeplassen på statistikken over spillerne med flest kamper i Eliteserien. Kippe debuterte for LSK 23. juli 1997. Med unntak av tre år i Liverpool og Stoke (1999-2001) har han siden spilt for Kanarifuglene. Som kaptein løftet han kongepokalen på Ullevaal som norgesmester i 2007 og 2017. Frode Kippe har attpåtil åtte A-landskamper for Norge. For dette takkes og hylles han med sangen «Alt for Lillestrøm», som du kan høre her!

Første del av The Dogs sitt kommende album er ute nå22.11.2019 11:14:14 CETPressemelding

De siste ukene har The Dogs gitt ut én ny singel hver fredag. Dette utgjør første del av deres kommende album, Crossmaker. Den femte låta, I Never Wanted Us, er ute i dag. Hør den her! Nå er det ikke lenge igjen til The Dogs slipper sitt åttende studioalbum, Crossmaker, som tradisjonen tro kommer ut på årets første mandag. I 2020 er dette 6. januar. Allerede i slutten av oktober bestemte The Dogs seg for å spontanslippe første låt fra albumet, i form av «The Moment of Truth». Dette gav ganske kvikt mersmak og blod på tann, og bandet bestemte seg impulsivt rett etterpå for å like gjerne fortsette å gi ut én ny låt fra albumet hver uke fram mot slipp - til fansens nøye og enkeltes misnøye. Hittil er «The Moment of Truth», «Love Says Nothing», «Try Harder», og «Without a Warning» utgitt, og på fredag kommer «I Never Wanted Us». Om det hele har frontfigur Kristopher Schau sendt over følgende sitat til oss: – Drit i hva som er lurt, bare gi det ut! Vi var drithappy med «The Moment of Truth»

deLillos slipper «Juletrær, nysnø og Jesus» med No. 4!8.11.2019 10:59:10 CETPressemelding

To av landets mest folkekjære band har slått seg sammen om å slippe denne herlige nye julelåta. Hør «Juletrær, nysnø og Jesus» her! Da Lars, Lars, Øystein, og Lars samarbeidet med Emilie, Ingeborg og Julie første gang, skapte de en ny fan-favoritt med «Halvveis rundt jorden». Etter å ha opptrådt med «Juletrær, nysnø og Jesus» live flere ganger sammen, bestemte denne «supergruppen» seg for å spille den inn. – Vi er veldig glad for at vi fikk med No. 4 på denne også, både fordi vi selvsagt er glade i dem, men også fordi de selv er et band som har teken på dette med å lage julesanger, forteller Lars Lillo-Stenberg. Om teksten forteller Lars at han ofte har tenkt på at det er nysnø som får ham til å tenke på beretningen om Jesus, enda den historien er fra et land der det neppe daler iskrystaller ned fra himmelen. – Vinter og mørketid appellerer til å drikke juleøl, sniffe granbar og synge litt om Jesus. De andre månedene er det helt andre ting som gjelder. I mitt liv er det ikke hyklersk,